رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت:طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس اردکان اجرا شد.
کد خبر: ۵۸۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 12 April 2018

رئیس اداره بهزیستی اردکان از اجرایی شدن طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس اردکان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۲۰ نفر از دانش‌آموزان مقاطع پایه دهم و یازدهم دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

امیر، ولی عضدزاده آگاه‌سازی را نخستین گام مثبت بر رفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی دانست و افزود: انتقال دانش و مهارت‌ها می‌تواند نقش مهمّی در آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها بخصوص در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان مملکت داشته باشد.

وی بیان کرد: در این طرح مباحثی همچون پیشگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها، سلامت دستگاه عضلانی واسکلتی، سلامت چشم، سلامت شنوایی، بیماری‌های ژنتیک، پیشگیری از حوادث غیرترافیکی و پیشگیری از حوادث ترافیکی به دانش آموزان آموزش داده شد.

عضدزاده تصریح کرد: دانش آموزان پس از دریافت آموزش‌های لازم و تکمیل پرسشنامه، در صورتیکه جزو گروه پر خطر شناسایی شوند به مراکز مشاوره ژنتیک، ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: امیدواریم با آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول خوبی در ارتقاء دانش و کاهش اختلالات ژنتیکی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار