سرپرست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،نادر مالکی گفت:طبق گزارش‌های مرکز آمار در سال 96 رشد اقتصادی ما 4.4 درصد با احتساب درآمدهای نفتی بوده است و بدون احتساب این مورد رشد اقتصادی در استان به 4.7 درصد می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 05 April 2018
به گزارش تابناک  سمنان،  سرپرست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی استان سمنان صبح امروز در جمع مسئولان و مدیران بخش اشتغال با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی صرفاً خرید کالای ایرانی نیست بلکه باید برای حمایت از کالای ایرانی نسبت به سامان‌دهی وضعیت تولید اقدامی اساسی انجام دهیم به‌گونه‌ای که مصرف‌کننده نسبت به خریداری کالای ایرانی رغبت بیشتری داشته باشد.
مالکی  با بیان اینکه ما در تولید محصولات غذایی و لبنیاتی به‌خوبی عمل کردیم افزود: این امر باید در سایر بخش‌های نیز محقق شود و با ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی به‌سوی توسعه صادرات این محصولات پیش روی کنیم.
سرپرست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه کشورهای توسعه‌یافته به‌سوی صادرات پیش روی می‌کنند تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه برای تحقق اهداف و رفع مشکلات اقتصادی در استان به رشد 8 درصدی اقتصادی نیازمندیم.
مالکی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدای سال نیز 836 هزار نفر شغل ایجادشده است اعلام کرد: برای رشد 8 درصدی ما نیازمند 700 هزار میلیارد تومان منابع هستیم و این در حالی است که بودجه و منابع تصویب‌شده 386 هزار میلیارد تومان است.
وی با تأکید بر لزوم جذب مشارکت‌های بخش خصوصی یادآور شد: برای جذب مشارکت عمومی و خصوصی باید برنامه‌ریزی شود تا کمبودهای منابع مالی جبران شود.
مالکی با اشاره به اینکه 12 برنامه در 9 بخش متفاوت از سوی دولت و مجلس برای اشتغال کشور طراحی‌شده است بیان کرد: برای انجام این برنامه بالغ‌بر 73 هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌شده است و با توجه به ناچیز بودن منابع مالی باید به‌سوی سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در تمامی بخش‌ها پیش روی کنیم.
به گفته وی بخش گردشگری در استان سمنان در این راستا نقش مؤثری دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای آن را ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار