کد خبر: ۵۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 07 July 2015

 استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز، بر ضرورت تنوع تولیدات دارویی استان و توجه به صادرات در کنار رفع نیاز داخلی تاکید کرد.

اسماعیل جبارزاده دراین دیدار با اشاره به فعالیت چهار واحد داروسازی دراستان اظهار کرد: این واحدها ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای بازار دارند .

وی توجه به بازار جمهوری نخجوان را ضروری دانست و گفت: از طریق این جمهوری می توان به بازارهای آسیای میانه نفوذ کرد.

وی از برنامه ریزی برای صادرات کمک های نوع دوستانه استان به کشور سوریه خبرداد و گفت: امکان ارسال محصولات این شرکت در قالب این کمک ها وجود دارد.

جبارزاده براستفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استان برای اجرای طرح های تحقیق و توسعه واحدهای داروسازی تاکید کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ تولید و دانشگاه ضرورت توسعه علمی است .

مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی هم با اشاره به اصلاح خط تولید این واحد در سال جاری ، از طرح توسعه این واحد خبرداد .

رامین رادمنش با اشاره به اینکه 40 درصد تولید سرم کشور دراین واحد تولید می شود، گفت:

محصولات این شرکت به کشورهای عراق ، سوریه ، افغانستان ، ترکمنستان و ارمنستان صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ظرفیت تولید سرم در کشورهای عربستان و بحرین بیشتر از ایران است ، اظهار کرد: در صورت راه اندازی طرح توسعه واحد شهید قاضی ، بزرگترین سرم سازی خاورمیانه خواهیم شد .

 

رادمنش با اعلام اینکه 70 نوع محصول دراین شرکت تولید می شود، آب مقطر ، آمپول دارویی ، ویال تزریقی ، سرم های یک لیتری و نیم لیتری را از محصولات این شرکت عنوان کرد .

وی با اشاره به مشکلاتی که برای صادرات محصولات این شرکت به سوریه به واسطه شرایط بحرانی این کشور بوجود آمده است ، گفت: سوریه درخواست ایجاد واحد سرم سازی دارد .

وی تولید محصولات حاجب ، استامینوفن تزریقی ، آمینو اسید و لیپید خوراکی را از برنامه های آتی این شرکت برشمرد و گفت: درصدد تولید مایع همودیالیز هستیم.

سال گذشته در نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی ، از مدیر عامل این شرکت به عنوان کارآفرین نمونه تجلیل شد .

شرکت داروسازی شهید قاضی که در شهرک صنعتی عالی نسب تبریز واقع است ، در سال 1363 تاسیس شد و از خرداد ماه 1370 با هدف تولید انواع محلول های تزریقی، شستشو و آمپول آب مقطر تزریقی (انسانی،دامی) تولید خود را آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :