در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان
نباید از تکنولوژی به عنوان تماشاگر بهره مند شد، ادامه داد: ضروری است تمامی دستگاه‌ها و ادارات مختلف دراین خصوص وارد عمل شده و با ایجاد گروه‌های اجتماعی مختلف در موضوعات متنوع کاربران این فضاها را به سوی خود جذب کنند.
کد خبر: ۵۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 07 July 2015

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه نسل جدید بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی سپری می کنند، گفت: ضروری است نحوه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه فرهنگسازی شود.

 سعید شبستری در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان، با بیان این که آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی است، افزود: بیشتر کاربران بدون داشتن مهارت استفاده از فضای مجازی وارد آن می شوند که بایستی در این خصوص بیش از پیش توجه کرد.

 

وی با تاکید بر این که نباید از تکنولوژی به عنوان تماشاگر بهره مند شد، ادامه داد: ضروری است تمامی دستگاه‌ها و ادارات مختلف دراین خصوص وارد عمل شده و با ایجاد گروه‌های اجتماعی مختلف در موضوعات متنوع کاربران این فضاها را به سوی خود جذب کنند.

 

شبستری گفت: برنامه های متنوع علمی، آموزشی و حتی دینی نباید در فضای بسته کلاس ها منحصر شود بلکه می توان از این طریق گروههای مجازی به آنها پرداخت.

 

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها باید برای اوقات فراغت برنامه ریزی کنند و از بحشی نگری خارج شوند، ضروری است حصارها شکسته شود و از امکانات و پتانسیل های موجود حداکثر استفاده را کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوه های سنتی در برنامه های اوقات فراغت کارساز نیست، افزود: استفاده از تکنولوژی های روز و روش های جدید می تواند شرکت جوانان در برنامه های اوقات فراغت را افزایش دهد.

 

وی با بیان این که در بازه های زمانی مختلف علایق مردم متفاوت است، ادامه داد: باید از شیوه های نو و ابزارها و تکنولوژی های جدید برای جذب یشتر جوانان بهره مند شد و نشاط و همدلی اجتماعی را در بین آنان افزایش داد.

 

31 درصد جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت گذرانده اند

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نظر سنجی وزارت ورزش، 31 درصد جوانان در سال گذشته، اوقات فراغت خود را به بطالت گذرانده اند.

 

 سید محمد شروین اسبقیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به برنامه ریزی وزارت ورزش در خصوص چگونگی گذارندن اوقات توسط جوانان در اام فراغت اشاره کرد و گفت: بر  اساس این نظر سنجی، 31 درصد جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت، 27 درصد در فضای مجازی، دو درصد در مطالعه و 12 درصد در تماشای تلویزیون گذرانده اند.

 

 وی افزود: نتایج این نظر سنجی، زنگ هشداری برای مسئولان است تا تلاش خود را در این زمینه و اتخاذ سیاست های مناسب به کار گیرند.

 

 وی بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برنامه های اوقات فراغت توسط صدا و سیما و رسانه ها تاکید کرد و اظهار کرد: متاسفانه در اثر عدم اطلاع رسانی به موقع و صحیح، 85 درصد جوانان از برنامه های اجرا شده اوقات فراغت اطلاع نداشته اند. 

به گفته وی، تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت و توان دستگاه های اجرایی، استفاده از توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و افزایش  نظارت و بازرسی برنامه های اوقات فراغت از مهم ترین اولویت های این اداره کل در سال 94 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :