برخی برای استفاده از فضای طبیعت، برخی به دلیل اعتقاد به نحس بودن عدد13، برخی به‌صورت اکتسابی از گذشتگان خود و برخی برحسب عادت پایان تعطیلات خود را به امید شروع سالی آرام و پرنشاط در طبیعت می‌گذرانند.
کد خبر: ۵۸۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 02 April 2018

سیزدهمین روز از ماه اول بهار نزد ایرانیان به «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است که با توجه اینکه اغلب مردم کشورمان این روز را به همراه خانواده خارج از منزل به سر می‌برند اعتقادات و نظرات مختلفی برای فلسفه پیوستن مردم به دامان طبیعت عنوان می‌کنند.

بر همین اساس، برخی برای استفاده از فضای طبیعت، برخی به دلیل اعتقاد به نحس بودن عدد 13، برخی به‌صورت اکتسابی از گذشتگان خود و برخی برحسب عادت پایان تعطیلات خود را به امید شروع سالی آرام و پرنشاط در طبیعت می‌گذرانند.

واقعیت امر اما این است که بنا بر آموزه‌های دینی ما هیچ‌کدام از روزها نحس نیست و این ما هستیم که خوب و بد بودن روزهایمان را رقم می‌زنیم.

شاید به دلیل ناآگاهی در مورد این روز مردم آن را نحس بدانند و برای اینکه بخواهند نحسی را از خانه خود بیرون کنند کنار جویبارها و سبزه‌ها بروند.

اما آنچه در «روز طبیعت» مهم است و باید با دقت به آن توجه شود آلوده نکردن محیط‌زیست و آسیب نرساندن به طبیعت است.

خیلی مهم است که خانواده‌ها ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین را به دلیل آلوده بودن و سبزه‌ها را به دلیل ایجاد آلودگی و صرفاً به خاطر اعتقاد به دور کردن نحسی در آب‌ها رها نکنند.

در بسیاری مواقع مشاهده‌شده است خانواده‌هایی که پارک‌ها، جنگل‌ها و باغ‌های خارج از شهر را برای گذراندن «روز طبیعت» انتخاب می‌کنند متأسفانه برای روشن کردن آتش علاوه بر اینکه اقدام به شکستن شاخه‌های درختان می‌کنند پس از استفاده از آتش فراموش می‌کنند آن را خاموش کرده و سبب اتفاقات ناخوشایندی می‌شوند.

ریختن زباله در کنار پارک‌ها، جنگل‌ها، باغ‌ها، مناطق سرسبز، رودخانه‌ها و... از معضلات دیگری است که در پایان «روز طبیعت» چهره زشتی را از آن برجای گذشته و شهرداری‌ها را متحمل هزینه‌های دیگری می‌کند.

انتظار می‌رود شهروندان همان‌طوری که در ابتدای روز میهمان طبیعتی پاک، زیبا و تمیز می‌شوند در پایان روز طبیعت را به همین صورت تحویل دهند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: روز طبیعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار