اگر تعداد زندانی‌ها و پرونده‌های قضایی افزایش یافته، به این دلیل است که قوانین مبهم و گاه متعارض با یکدیگر وجود دارد که زمینه‌ سوء استفاده مجرمان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۴ 18 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: همایش ملی شناسایی قوانین و مقررات زمینه‌ساز و تسهیل‌ کننده جرایم و اختلافات حقوقی بعد از ظهر روز سه‌شنبه به میزبانی دانشگاه خوارزمی البرز برگزار شد.
در این همایش که خبرگزاری‌های گزارش مباحث مطرح شده آن را منتشر کرده‌اند، موضوعات مهمی درباره نواقص و خلع‌های قانونی از سوی قضات و مسئولان دادستانی‌ها و دادگستری‌های استانی و همچنین مقامات ارشد قوه قضاییه مطرح شد.
از جمله آنکه محمد صادق مهدوی‌راد رئیس دادگستری استان البرز پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظائف قوه مجریه دانست و تاکید کرد که اگر تعداد زندان‌ها،‌ زندانی‌ها و پرونده‌های قضایی در کشور افزایش یافته، به این دلیل است که قوانین مبهم و گاه متعارض با یکدیگر وجود دارد که زمینه‌ سوء استفاده افراد سودجو و مجرم را فراهم می‌کند.
وی در ادامه دلایل افزایش جرایم و پرونده‌های قضایی در کشور را به چند بخش مهم تقسیم کرد که عبارت بود از " قوانین ناقص، مبهم و متعارض" ، "مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه" ، "بیکاری جوانان" ، "عدم ثبات در مدیریت و اتکا به شیوه‌های آزمون و خطا" ، "رکود و تورم" ، "دوری از فرهنگ دینی و ملی" 
رئیس دادگستری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، بازدارنده نبودن برخی از قوانین را مورد اشاره قرار داد و گفت: به عنوان نمونه در بحث اسید‌پاشی تجربه ثابت کرد که این قوانین بازدارنده نیستند و باید اصلاح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار