کد خبر: ۵۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 22 March 2018
به گزارش  تابناک سمنان به نقل از خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ در سال 96 شاهد حوادث و پرونده های جنایی مختلف در پایتخت بودیم، از قتلهایی که صرفاً به دلیل درگیری لفظی به وقوع پیوست تا قتلهای خانوادگی که قاتل چندین نفر را به کام مرگ فرستاد.
در اکثر پرونده های قتل پایتخت در سال 96 مقتولان با سلاح تیز و برنده به قتل رسیدند، در برخی از این جنایتها نیز قاتلان با استفاده از سلاح گرم مقتول را از پای درآورند.
در پرونده های جنایی سال گذشته، وقوع چند فقره قتل خانوادگی نیز خبرساز شد البته در میان این پرونده های جنایی خبرساز چندین قاتل نیز با رضایت اولیای دم مقتولان از قصاص رهایی پیدا کردند.
در ادامه به سراغ مهمترین پرونده های جنایی در سال گذشته رفتیم و به بازخوانی این پرونده ها می پردازیم.
ساعت 9:15 صبح ششم فروردین 96 وقوع یک فقره تیراندازی خونین در خیابان خارک به سامانه پلیس 110 اعلام شد که به سرعت تیمی از مأموران کلانتری 129 جامی در محل اعلام خبر حاضر شدند.
با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی اولیه مشخص شد راننده یک خودروی پراید پس از ایجاد تصادف زنجیره ای با چند خودرو در خیابان خارک با تهدید اسلحه از محل متواری شده همچنین مشخص شد که مأموران راهور و مردم یک مرد که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود را از خودروی پراید خارج کرده اند.
مرد مجروح به نام علیرضا که مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته بود، در اظهاراتش در حالیکه به بیمارستان منتقل شده بود به مأموران گفت: من در میدان فردوسی دلار و ارز خرید و فروش می کنم، زمان حادثه در خیابان ایستاده بودم که یک پراید مقابل من توقف کرد و راننده در حالیکه بی سیم در دست داشت خود را مأمور معرفی کرد و از من خواست داخل خودرویش بنشینم؛ پس از سوار شدن راننده حرکت کرد و از من خواست دلار و ارزهایم را برای بررسی در اختیار وی بگذارم، من از وی خواستم تا کارت شناسایی به من نشان دهد اما او ناگهان یک اسلحه کمری از زیر لباسش خارج و مرا تهدید کرد.
وی ادامه داد: در این حین فهمیدم این مرد مأمور نیست و قصد سرقت از من را دارد، من با او درگیر شدم که ناگهان گلوله اول شلیک شد و به من خورد، خودم را به روی دست راننده انداختم که اسلحه از دستش خارج شد و روی صندلی افتاد، درگیری ما درحالی ادامه داشت که وی با اسلحه دوم خود چند گلوله دیگر به من شلیک کرد، من که دیگر توان مقاومت نداشتم توانستم فرمان پراید را به سمت راست بچرخانم که در نهایت خودرو متوقف شد.
تحقیقات میدانی در رابطه با این پرونده نشان داد خودروی پراید پس از تصادف شدید با یک پراید پارک شده در حاشیه خیابان متوقف شده و راننده آن پس از پیاده شدن از خودرو و در حالیکه اسلحه در دستش بوده اقدام به تهدید شهروندان کرده است، در همین حین مأموران پلیس راهور با مشاهده این فرد مسلح اقدام به خلع سلاح وی کرده که راننده پراید پس از خلع سلاح با کاتر تهدید به خودزنی و زدن شاهرگش کرده، مانع از نزدیک شدن مأموران راهور به خود شده و با بیرون آوردن اسلحه کمری که در خودرو افتاده بود با پراید از محل متواری شده است.
همزمان در ادامه مراحل رسیدگی به پرونده، مرد دلارفروش در تاریخ 16 فروردین به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد و با تشکیل پرونده قتل، مراتب به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.
در ادامه مراحل رسیدگی به پرونده مأموران موفق به شناسایی هویت راننده پراید شدند و دریافتند که وی چندین فقره سرقت به همین شیوه از اشخاص دلارفروش انجام داده است، سرانجام مخفیگاه راننده پراید به نام حمیدرضا در شهرستان محمدیه قزوین شناسایی و وی بازداشت شد.
حمیدرضا که 36 سال سن دارد، در اظهاراتش به بازپرس امور جنایی تهران گفت: من روزنامه و اخبار حوادث زیاد مطالعه می کردم و می دانستم که خرید و فروش ارز و دلار توسط دلالان و به صورت ایستاده اخلال در بازار محسوب می شود به همین جهت با تهیه بی سیم به سراغ دلارفروشها می رفتم و از آنها سرقت می کردم، زمانیکه آنها (دلارفروشها) مرا می دیدند چون می دانستند کارشان خلاف است می ترسیدند و همراهی می کردند.
وی ادامه داد: دو کلت کمری مجهز به صداخفه کن را نیز از سلیمانیه عراق خریدم و در روز حادثه از آن استفاده کردم، من قتل را به صورت اتفاقی و بدون نقشه قبلی انجام دادم و حتی در جریان این قتل دو گلوله به بازوی دست راستم اصابت کرد، آنقدر ترسیده بودم که قصد خودزنی داشتم، پس از فرار نیز به منزلمان رفتم، چون قوه تخیلی خوبی داشتم و فیلمهای اکشن و هالیوودی زیادی می دیدم، گلوله ها را خود به تنهایی از دستانم خارج کردم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار