امام جمعه اردبیل گفت: رشد فرهنگی موجبات پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی را فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۵۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 06 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل،‌ اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری اقتدار فرهنگی مورد نیاز برای کشور است و رشد فرهنگی اصلی‌ترین نقش و محرک را برای تعالی در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی فراهم می‌آورد.

وی گفت: در واقع آینده کشور وابسته به رشد فرهنگی است که بحث فرهنگی در زمینه‌های اقصادی و سیاسی نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند چرا که اگر فرد برای حضور در سیاست تعالی فرهنگی نداشته باشد،‌ در اثر سوء تربیت فرهنگی ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به نظام می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: بودجه خاص کشور باید برای امور فرهنگی هزینه شود چرا که نسل آینده کشور باید با فرهنگ و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران به خوبی شناخت داشته باشند و بتوانند از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنند.

آیت‌الله عاملی تصریح‌کرد: بالاترین ثروت یک ملت به اعتقاد توحیدی وابسته است که دفترنمایندگی ولی فقیه باید از جهت بصیرت و آگاهی مسئولیت خطیری دارد که باید تلاش شود که رکن اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صیانت از دستاورهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه بیان کرد: این که وزیر خارجه آمریکا پی‌در پی به مذاکرات هسته‌ای در وین اضافه شده و با مسئولان ایرانی مذاکره می‌کند که نشان از قدرت ایران در جهان و کشورهای قدرتمند دارد چرا که سایر وزیران کشورها باید مدت طولانی را برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا در انتظار باشند.

امام جمعه اردبیل گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه نهاد نمایندگی ولی فقیه این است که از جهت تربیتی در رابطه با پاسداران و نسل جدید کوشا باشد چرا که هم‌اکنون نیاز به تربیت دینی مورد توجه باید باشد.

آیت‌الله عاملی افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید در منطقه اولویت کارهای خود را در مسائل فرهنگی متمرکز کند و سپاه و بسیج در تمامی مواقعی که مورد نیاز بوده است به کمک انقلاب و نظام آمدند که نشان از ولایت‌مداری و روحیه ایثارگری این نهاد دارد.

وی بیان کرد: نبود مرجعیت دینی و ولایت‌فقیه در بسیاری از جامعه‌ها سبب به وجود آمدن تفرقه و اختلاف شده است که نتیجه این کار به وجود آمدن فرقه‌ها و حزب‌های مختلف است که امروز در صدد نابود کردن اسلام در منطقه هستند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حجت الاسلام نجات فیاضی که به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل منصوب شدند، سابقه کاری در این نهاد را داشته و خوشبختانه از روحانیون مجاهد و ولایی استان هستند که امیدواریم در این سمت موفق باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار