کد خبر: ۵۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 19 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس، احمد مسجدجامعی با اشاره به پیشنهادش مبنی بر نام گذاری خیابانی به نام «مهندس بازرگان» گفت: دقت داشته باشید که  بزرگداشت افراد،  به معنای این نیست که آنان در تمام عمرشان بی هیچ نقص و خطایی  بوده‌اند، به هر حال  به انسان غیر معصوم کم یا بیش،  انتقادهایی وارد است و بزرگداشت انسان‌ها به معنی بزرگداشت خصایص و اعمال پسندیده‌ آنان و نه به معنای بزرگداشت همه خصلت‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه در شهر تهران خیابان‌هایی به نام مبارزان مسلمان مصری گذاشته‌اند که اکنون گروه‌های تندرو و تکفیری برخی  آن‌ها را ستاره‌های تبلیغاتی خود کرده‌اند، اما به پاس مبارزاتشان علیه استعمار و استبداد از آنان تجلیل کرده‌ایم نه به پاس فرقه‌گرایی و انحراف‌های عقیدتی، گفت: در همین تهران خیابان‌هایی به نام کسانی نامگذاری شده که از دیگر کشورها هستند و اصلا ایرانی و مسلمان نبوده‌اند اما بابت مبارزه علیه نژادپرستی و استعمار از آنها تمجید و تجلیل می‌کنیم، این حتی محدود به نامسلمانان  و غیر ایرانی ها نیست.

مسجد جامعی در واکنش به برخی انتقادات در خصوص نامگذاری خیابانی به نام «مهندس  بازرگان» ادامه داد: برخی طعنه‌ها ناشی از نگاه تنگ و محدودی است که تجلیل، از افراد را تجلیل از تمامی زندگی آنان می‌داند و انتظار مقام عصمت از انسان دارند. این‌ها گمان می‌کنند سیدجمال الدین اسدآبادی، سعدی ، رازی و بوعلی که خیابان‌هایی در تهران به نام آنان است هیچ خطا و اصرار بر خطایی در زندگیشان نبوده؟ چه بسا در مورد تک تک این افراد که گفتیم بتوان نمونه‌های واضح آورد، اما آنچه در نام‌گذاری‌ها از آن تجلیل می‌کنیم بزرگ کردن خوبی‌های اینان است و این مانع نقد نیست.

 وی با بیان اینکه  مهندس بازرگان  بنا به دلایل متعدد لایق تجلیل است گفت:  یکی از این دلایل، پایین کشیدن پرچم انگلیس از تاسیسات نفتی ایران در مبارزات ملی شدن صنعت نفت و دیگری نمایندگی از سوی مرحوم امام خمینی برای ساماندهی اعتصابات مهندسان و کارگران شرکت نفت ایران در دوره انقلاب است. سوم برنامه‌ریزی و مشارکت در تاسیس سازمان آب و لوله کشی آب تهران با همکاری "مرحوم میکده" است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  بازرگان  اولین کسی است که طرح مهمی برای حمل و نقل عمومی تهران ارائه کرد افزود: اگر این طعنه‌زنندگان برمواضع خود در خصوص عدم نامگذاری خیابانی به نام " مرحوم بازرگان" بایستند، آن وقت باید تمام خیابان‌ها و گذرهای تهران را به نام معصومین گذاشت و لا غیر .و در پایان خوب است به پیام مقام معظم رهبری پس از درگذشت مرحوم مهندس مهدی بازرگان اشاره کنیم که به عنوان یک شاهد نزدیک در باره شخصیت ،سلوک و مبارزات او گواهی داده‌اند که بازرگان یکی ازمبارزان دیرین با رژیم ستم شاهی و نیز از جمله "پیشروان ترویج و تبیین اندیشه های ناب اسلامی با زبان و منطق و شیوه نوین" بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار