روزنامه معین در سرمقاله شماره روز دوشنبه پانزدهم تیرماه مطلبی با عنوان شمشیربازی رییس هیات شمشیربازی به قلم صاحب مقصودی در خصوص واگذاری و در اختیار گرفتن اماکن ورزشی گیلان به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۵۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 06 July 2015
در راستای اجرای صحیح دستورالعمل ابلاغی ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی، کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به سالن شمشیربازی رشت مراجعه کرده تا مقدمات واگذاری آن را به برنده مزایده فراهم آورند اما رییس هیات شمشیربازی استان گیلان وقتی با کارشناسان ماده 88 استان روبه رو می شود؛ با سر و صدا و اقدامات و اظهارات دور از شأن و خلاف عرف مانع از اجرای وظیفه ماموران اداره کل می شود .

اگرچه پس از چند روز وقفه این واگذاری انجام شد ولی شمشیربازی رییس هیات شمشیربازی به همین جا ختم نشد و ایشان در گفت و گو با یکی از پایگاه های خبری به شدت از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و سوابق هیات های گذشته شمشیربازی انتقاد کرد و با کنایه گفت: تخلیه سالن شمشیربازی هدیه مدیرکل به ورزشکاران است. 

وی حتی مسعود رهنما را متهم به حمایت بی اندازه از رشته کاراته کرد و گفت: آیا فرقی بین یک هیات موفق و قهرمان پرور با یک هیات فاقد هرگونه تحرک وجود ندارد و آیا ورزش استان فقط در رشته کاراته معطوف شده است ؟

اما نکته ای که ضمیریان رییس هیات شمشیربازی گیلان آن را فراموش کرده است تمکین به قانون است، بحث مزایده اماکن ورزشی از بدیهیاتی است که هر مسوولی باید از آن مطلع باشد، لذا این که رییس هیات شمشیربازی از سالن ورزشی به عنوان آورده مالی هیات و عملکرد یاد می کند و به عملکرد یک ساله مدیرکل ورزش و جوانان استان حمله می کند، دور از شأن شاکله های مدیریتی روزآمد است.

ایشان پیش از اینکه با اداره کل ورزش و جوانان گیلان به شمشیربازی می پرداخت باید با کارشناسی بیشتری در مزایده شرکت می کرد نه اینکه در حدود 50 میلیون ریال با نفر اول اختلاف داشته باشد در ثانی ظاهرا در صورت برنده شدن هیات شمشیربازی در مزایده، باز امکان واگذاری وجود نداشت چرا که طبق قانون سالن در اختیار هیات هایی که بیش از سه ماه بدهکارند، تعلق نمی گیرد در حالی که این هیات بیش از دو سال است که اجاره خود را به خزانه دولت پرداخت نکرده است .

همچنین برنده مزایده از دراختیار گذاشتن سالن در ساعت هایی که شمشیربازان تمایل دارند سخن گفته است ولی باز هم مورد پذیرش آنان قرار نگرفته است چراکه شنیده ها حاکی است این سالن از پیش نیز تنها ساعت های محدودی دراختیار شمشیربازی بوده و مابقی ساعات به یوگا و ایروبیک و اسکیت و ... اجاره داده می شد .

به هرحال بحث واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی بحث امروز نیست بلکه مدتهاست این مهم با نامه و بخش نامه و فراخوان مطرح شده و در این مدت 202 مکان ورزشی به مزایده گذاشته شد و 429 نفر هم در مزایده شرکت کردند که پس از بررسی های لازم، 126 مکان ورزشی از جمله سالن شمشیربازی به بخش خصوصی رسید. 

پس رییس هیات شمشیربازی استان گیلان بهتر است شمشیرش را غلاف کند و تنها در میدان مبارزه از نیام برآورد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار