رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يزد از تدوين و تصويب استاندارد ملی زیلو برای اولین بار در کشور با همکاری اين سازمان و اداره کل استاندارد استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 14 March 2018

«مهدي باصولي» در اين باره تصريح كرد: تدوین این استاندارد از سال ۱۳۹۵ آغاز و پس از گذراندن كمیسیون ‎‎ های فنی در استان از سوي سازمان ملی استاندارد ایران تایید و در کمیته ملی استاندارد تصویب شد.

وي اظهار كرد: این رویداد مهم می‌تواند نقطه عطفی در رونق و رشد هنرصنعت اصيل و نفيس زیلو بافی استان باشد.

باصولي همچنين خاطرنشان كرد: جهاددانشگاهي استان يزد از سال 88 با عنايت به جايگاه رفيع هنر زيلوبافي و با در نظرداشتن مزيت‌هاي منطقه و توانمندي‌هاي اين سازمان اقدام به راه‌اندازي «خانه زيلو» كرد تا با حركتي علمي، ارزشي و اقتصادي به هنر زيلوبافي حياتي مجدد ببخشد.

به گفته وي، اين مركز مهمترين مركز آموزش، پژوهش و تجاري‌سازي زيلو در كشورمان است كه هنر زيلوبافي را احياء و آن را با اتكاء به خلاقيت و نوآوري، توسعه و تقويت كرده است.

رييس جهاددانشگاهي استان از عمده دستاوردهاي كسب شده در اين رابطه به شناخت شيوه‌هاي مناسب آموزش هنر زيلوبافي و تربيت زيلوبافان مناسب و ماهر، تدوين و انجام طرح‌هاي پژوهشي كاربردي مناسب جهت تجاري‌سازي هنر زيلوبافي، ارائه توليدات جديد و متناسب با نيازها و خواسته‌هاي جامعه و استفاده از روش‌هاي علمي براي افزايش كيفيت توليدات، اشاره كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار