کد خبر: ۵۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 13 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از همشهری آنلاین رییس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اتفاقات اخیر در کشتی ایران واکنش تندی نشان داد. و با بیان اینکه کشتی ایران تبدیل به ریگی در کفش این اتحادیه شده است، تهدید کرد که ادامه این روند می‌تواند آسیب جدی به کشتی و ورزش ایران وارد کند. به‌ گزارش ‌ایسنا، نناد لالوویچ در مصاحبه با سایت خبری Inside the games، درباره اتفاقات اخیر در کشتی ایران، اظهار کرد: ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است. برخی از اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: دقیقا نمی‌دانیم که چه شده است، خبرهایی به ما رسیده که رییس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. به خصوص که مسابقات در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رییس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست. ورزش ایران اگر به این روند، مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است.
نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی فدراسیون در ادامه‌، افزود: شرایط واقعا پیچیده است. ما نیاز به کمک دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌ بین‌المللی المپیک داریم. مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.
وی گفت: مسئولان بین‌المللی ورزش اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ایران هستند. تمامی جنبش ورزش باید با هم متحد شود و به مسئولان توضیح دهد که این اتفاق دیگر نمی‌تواند رخ دهد. من صربستانی هستم، اما باید از منافع ورزشکاران کوزوو نیز حمایت کنم. ما باید بدانیم که ورزش کاملا مستقل از سیاست است. روابط بد بین کشورها نباید بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. ما همین مشکل را با اوکراین و روسیه هم داریم، اما مسابقاتی داریم که در هر دو کشور برگزار خواهند شد و مطمئن هستیم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار