استاندار اردبیل گفت: آب‌های گرم موجود در استان اردبیل به ویژه سرعین از نظر تعداد، ‌تنوع و خاصیت درمانی آنها در دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۵۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 05 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در مراسم افتتاح آب‌درمانی مدرن پهنلو در سرعین اظهار کرد: از شهرداری و شورای شهر سرعین در همراهی سرمایه‌گذار این پروژه و ایجاد تحول در چهره شهری سرعین قدردانی می‌کنم به طوری که سیمای این شهر نسبت به سال گذشته متفاوت شده که این نشان از جهت‌گیری درست توسعه و عمران در این شهر گردشگری است.

وی ضرورت اجرای پروژه‌های مشارکتی با همراهی سرمایه‌گذاران را در این شهر یادآور شد و گفت: با پیگیری‌های فرماندار سرعین تاکنون بیش از 10 پروژه مشارکتی در این حوزه به بهره‌برداری رسیده ولی هنوز مجموعه‌های آب‌درمانی نظیر ساری‌سو و پروژه مشارکتی سولان و بخشی از مجتمع آب‌درمانی ایرانیان به سرانجام نرسیده است که باید تلاش کنیم تا این مجموعه‌ها نیز فعال شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان از توسعه مجتمع آب‌درمانی ایرانیان در 23 هکتار فضا و 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز خبر داد و افزود: تسهیلات خوبی برای این مجموعه مصوب شده است.

خدابخش یکی از محورهای اساسی توسعه استان را گردشگری اعلام کرد و یادآور شد: در سرعین ظرفیت و قابلیت بی‌نظیری در این حوزه وجود دارد که باید تلاش کنیم از آنها به بهترین شکل استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: در شهر سرعین باید پروژه‌های متوقف مانده دوباره فعال شود که این سیاست را در سایر شهرهای استان اردبیل نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس ستاد خدمات سفر استان اردبیل ادامه داد: با خواهش و تمنا و نشان دادن صداقت کاری سعی در حمایت و جذب سرمایه‌گذاران داریم و بر این باوریم بدون حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال این حوزه نمی‌توانیم در عرصه اقتصاد میدان‌داری کرده و اقتصاد مقاومتی را به یک سرانجام حقیقی برسانیم.

خدابخش بیان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما بدون وابستگی به نفت توسعه پایدار پیدا کند باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم چراکه توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار بالا است که نمونه آن مجتمع آب‌درمانی پهنلو که در کمتر از 21 ماه اجرایی شده در حالی که برای ساختن یک مدرسه در شهر سرعین بیش از 8 سال منابع دولتی و هزینه‌ها صرف می‌شود.

وی اهمیت ارتقای سطح خدمات بخش گردشگری با تنوع ارائه این خدمات و ایجاد رضایتمندی را در بین گردشگران و مسافران یادآور شد و افزود: قطعا چنین مجموعه‌هایی باید با رعایت الگوها و معیارهای بهداشتی، ‌شیک بودن و سیمای مناسب باید از امکانات درمانی و مجموعه پزشکان و فیزیوتراپ‌ها برخوردار باشند تا مراجعان بتوانند از خدمات متنوع چنین مجتمع‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای اقتصاد استان عنوان کرد: آب‌های گرم این استان از نظر تعداد، تنوع و خاصیت در دنیا بی‌نظیر است و ما در سایر شهرها نیز چنین شرایطی را دارا هستیم که قطعا می‌توانیم از این جذابیت‌های گردشگری بیشتر استفاده کنیم.

خدابخش افزود: این مجموعه می‌تواند به یک مجتمع برند استاندارد ارائه خدمات در حوزه آب‌درمانی‌ها تبدیل شود به طوری که در این مجموعه باید برای معلولان و سالمندان نیز شرایط بهره‌گیری از آب‌های گرم فراهم آید.

وی گفت: باید دیدگاه‌هایمان را در این حوزه از نگرش سنتی خارج و به سمت یک نگاه مدرن همراه با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها تغییر دهیم چراکه گردشگران در دنیا به طور متوسط هزار دلار خرج می‌کنند که ما به راحتی می‌توانیم حتی با جذب گردشگران با هزینه 100 دلار نیز به رونق گردشگری و این صنعت پردرآمد کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مقام عالی دولت در استان اردبیل در پایان سخنان خود محدود بودن درآمدهای بخش کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: ما به جای کشاورزی و حتی برخی از صنایع کم درآمد به راحتی می‌توانیم از ظرفیت درآمدزایی بخش گردشگری و توریسم استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار