مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۷ معدن فعال در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.
کد خبر: ۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 05 July 2015
نعیم امامی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 187 معدن فعال در استان شناسایی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت در سال گذشته دارای رشد بیش از 6 درصد در استان بوده است، بیان کرد: واحدهای معدنی استان نسبت به سال  گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 276 واحد صنعتی در استان فعال هستند، بیان کرد: این واحدها زمینه اشتغال بیش از 3 هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

امامی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات اقتصادی و مالی در کشور، زمینه اشتغال بیش از 8 هزار نفر در واحدهای صنعتی استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 120 واحد صنعتی در استان تعطیل است، گفت: 113 واحد از این تعداد در سال‌های 80 تا 87 تعطیل شده‌اند.

امامی با اشاره به اینکه 90 درصد از این واحدها فاقد توان احیا و بازسازی دوباره هستند، بیان کرد: فرصت یک ماهه برای فعالیت مجدد و بازسازی به این واحدهای صنعتی داده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور در زمینه تولید گاز‌ دی‌اکسید کربن در جمع 9 کشور نخست جهان است، گفت: چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار در زمینه تولید گاز دی اکسید کربن ورود پیدا کرده است.

امامی با اشاره به اینکه استحصال گاز دی‌اکسید کربن بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: دستگاه استحصال گاز دی‌اکسید کربن بر روی بدنه دودکش‌ها و کوره‌های نفت و پتروشیمی قابل نصب است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2020 میلادی کشورهایی که در تولید گاز دی‌اکسید کربن شاخص هستند موظف به پرداخت جریمه‌های سنگین مالی هستند، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده در این بخش ظرف مدت 8 ماه قابل بازگشت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راه‌اندازی پتروشیمی لردگان نیازمند بیش از 420 میلیون یورو اعتبار است، بیان کرد: پتروشیمی لردگان با تأمین اعتبارات لازم سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار