رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: راه‌آهن و خط ریلی قم در آینده‌ای نزدیک به منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان، شهرک شکوهیِ، گمرک قم و منطقه ویژه گردشگری کهک متصل می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، حسن رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات موجود درزمینهٔ انشعابات و شهرداری ازجمله مسائلی بوده که باید با تعامل حل‌وفصل شود.

وی با اشاره به پروژه‌های کلی استان قم در سال 95، افزود: در سال 95 درمجموع 42 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 782 میلیارد تومان با امضای استاندار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که بخشی از این پروژه‌ها در سال جاری آماده راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت:  به‌طور میانگین 42 پروژه ابلاغی استاندار به دستگاه‌های اجرایی استان امروز در وضعیت پیشرفت فیزیکی 80درصدی قرار دارند که امید می‌رود تا پایان سال آینده به‌صورت کامل تکمیل و آماده راه‌اندازی شود.

رضوی عنوان کرد: توسعه شبکه فاضلاب شهری ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های ابلاغی استاندار در دو سال اخیر بوده که سبب شده وضعیت فاضلابی استان نسبت به گذشته در وضعیتی مطلوب قرار گیرد، مشکل فاضلاب پردیسان از مسائلی است که باید به جدیت در استان دنبال شود.

وی با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های استانی در سال 96، خاطرنشان کرد: در سال 96،استاندار قم 41 پروژه و طرح را به دستگاه‌های استانی برای اجرا و راه‌اندازی ابلاغ کرده که دراین‌بین پروژه‌های شهری و گردشگری از اولویت بیشتری برخوردار بوده که لازم است تا سیاست‌های اقتصادی استان در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ضرورت هتل‌سازی در استان قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در مبحث رونق گردشگری و خدمات‌رسانی مسئله هتل‌سازی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بوده که در این زمینه نیز اعتباری بالغ‌بر 800 میلیارد تومان سرمایه برای جذب سرمایه برای افزایش تخت‌های گردشگری در استان قم ابلاغ‌شده است.

رضوی بابیان اهمیت بهسازی و نوسازی واحدهای صنعتی موجود در استان قم خاطرنشان کرد: در بخش صنعت استان قم تاکنون 37 واحد فعال در حوزه صنعت برای بازسازی و نوسازی در نظر گرفته‌شده‌اند.

وی ابراز کرد: در استان قم مسئله گردشگری از اهمیت برجسته‌ای برخوردار بوده بنابراین باید توسعه اقتصادی استان را بر مبنای مسائل گردشگری و زیارتی تدوین کرده و سیاست‌های کلی را در راستای تحقق این قبیل امور تنظیم کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم خاطرنشان کرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید اهتمامی خاصی در اتمام پروژه‌های ابلاغی درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی داشته باشند چراکه نتیجه و خروجی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در افتتاح و راه‌اندازی کامل آن‌ها قابلیت تحقق میدانی دارد.

رضوی با تأکید بر اتصال راه‌آهن آهن به مراکز صنعتی و گردشگری گفت: راه‌آهن و خط ریلی قم در آینده‌ای نزدیک به منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان، شهرک شکوهیِ، گمرک قم و منطقه ویژه گردشگری کهک متصل می‌شود که مقدمات اجرایی این پروژه بزرگ استانی باید در سال 97 نهایی و عملیاتی شود که می‌تواند به‌نوبه تأثیرات عمیقی نیز در توسعه و تحول اقتصادی این مناطق داشته باش.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار