رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: یکی از مهمترین مشکلات مهندسان کشاورزی، بیکاری است، باید به سمت کشاورزی مدرن برویم و چنین سیاستی برای مهندسان کشاورزی اشتغال ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 27 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز مهندس در تالار امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی اظهار کرد: 220 هزار نفر در کشور و دو هزار و 400 نفر در استان قم عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

وی ادامه داد: از جمله بخش‌های فعال سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم، واحد صدور گواهی تعیین صلاحیت و رتبه بندی و پروانه اشتغال، واحد آب و خاک و واحد آموزش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: یکی از اقدامات این سازمان در چند سال اخیر صدور 43 مجوز گیاه پزشکی است، همچنین از دیگر اقدامات سازمان صدور پروانه واحدهای تولیدی دام و طیور است و 1654 مورد صدور و تمدید این واحدها در چند سال اخیر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفت.

خرمی تغییر الگوی کشت را سیاست استان قم دانست و تصریح کرد: به دنبال توسعه گلخانه‌ها در استان هستیم، همچنین طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار را در قم دنبال می‌کنیم تا مصرف آب را در بخش کشاورزی استان کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به عرصه بازار در مهندسی کشاورزی باید دوره‌های فنی و حرفه ای را بگذرانند، در این راستا 110 دوره آموزشی را در چند سال اخیر در سازمان نظام کشاورزی استان برگزار کردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: در ظرف سه سال و نیم اخیر، 720 نفر در طرح‌هایی که اجرا کردیم، مشغول به این کار شدند.

خرمی با اشاره به مشکلات مهندسان کشاورزی استان قم اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات این مهندسان، بیکاری است، باید به سمت کشاورزی مدرن برویم و چنین سیاستی برای مهندسان کشاورزی اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و در این راستا باید به دنبال ایجاد اشتغال برای مهندسان کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: برای این که محصولات استانداری در واحدهای تولید مواد غذایی تولید شود، باید مدیران فنی در این کارخانه‌ها، استقلال مالی داشته باشند.

خرمی در پایان با اشاره به ضرورت اجرای قانون هوای پاک در استان قم خاطرنشان کرد: بحث آلودگی هوا به یک چالش برای این استان تبدیل شده است و باید قانون هوای پاک اجرا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار