نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
بازرسی از مراکز نظامی، بازجویی از دانشمندان کشور، محدودیت های فنی و معین کردن محدودیت های زمانی، رفع تدریجی تحریم ها و واگذار کردن این امر به آژانس انرژی اتمی که صلاحیت این امر را نداشته و غیر قابل اعتماد است، رد خطوط قرمز است/ملت ایران هیچ وقت اجازه خروج از خطوط قرمز را به ۱+۵ نخواهند داد
کد خبر: ۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 03 July 2015

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید، وی با اشاره به مذاکرات هسته ای و لزوم رعایت خطوط قرمز، اظهار داشتند: از جمله مهمترین موضوعات سیاسی روز همین مسئله مذاکرات هسته ای است. علی رغم روشن بودن خطوط قرمز از طرف رهبر معظم انقلاب و پافشاری تیم مذاکره کننده محترم بر این خطوط قرمز که مورد اعتماد مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران هستند در مواردی مسائل مبهمی مطرح می شود که خارج از این خطوط قرمز است.

ایشان افزودند: از جمله مسائل مبهمی که خروج از خطوط قرمز محسوب می شود عبارت است از: بازرسی از مراکز نظامی، بازجویی از دانشمندان کشور، محدودیت های فنی و معین کردن محدودیت های زمانی، رفع تدریجی تحریم ها و واگذار کردن این امر به آژانس انرژی اتمی که صلاحیت این امر را نداشته و غیر قابل اعتماد است.

خطیب جمعه تبریز خاطر نشان کردند: غربی ها بدانند که قاطبه ملت ایران با تبعیت مو به مو از فرامین رهبر عزیزشان هرگز اجازه خروج از این  خطوط قرمز را به دولت های ۵+۱ نخواهند داد.

ایشان با اشاره به نزدیک بودن روز قدس و با تاکید بر لزوم هرچه با شکوه تر برگزار شدن تظاهرات این روز بزرگ، بیان کردند: این روز که از ابتکارات حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) است، روز اسلام و تجلی وحدت مسلمانان سراسر جهان است. روز ناامیدی تمام مستکبرین جهان و امیدواری مسلمانان جهان است.

عضو خبرگان رهبری با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفتند: امیدواریم که با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) فقراء و نیازمندان جامعه فراموش نشوند و مورد کمک  های مسلمانان قرار گیرند. چرا که مردم مسلمان باید با چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی، حال فقراء و مستمندان را درک کرده و نسبت به تامین نیاز آنان قدم بگذارند.

ایشان با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و با تاکید بر اهمیت و فضیلت این شب های سرنوشت ساز، گفتند: شب قدر، شب دعا و نیایش است و برگزاری جلسات نیایش عمومی و همگانی قطعا نسبت به جامعه و تک تک افراد مفید و حئز اهمیت خواهد بود.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)  در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تذکری به مسئولین مالیاتی کشور، گفتند: مسئولین مالیاتی کشور، مبادا در این امر اجحاف کنند و دانه درشت ها را رها کرده و به سراغ افراد دانه دیز بروند، با صداقت و دقت کافی باید به این امور بپردازید و اگر چنین شد مردم هم باید به قوانین آن تمکین کرده و همکاری کنند.

ایشان افزودند: تفاوت قئانین بشری ئ الهی نیز در همین است، در قوانین الهی، علاوه از سایر نتایج، تکامل معنوی انسان ها نیز در نظر گرفته شده است، اما قوانین بشری این چنین نیست.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضرت امام علی(ع)، حکمت تشریع روزه را در آزمایش اخلاص مردم می دانند با ذکر یک حدیث قدسی در خصوص حکت وجوب روزه، گفتند: خداوند متعال می فرماید: «والصیام ابتلاءا لاخلاص الخلق/خداوند متعال روزه را واجب نموده است تا اخلاص خلق را امتحان کند.»

ایشان تشریح کردند: اخلاص در لغت یعنی خود هر شیء و ناب آن و از نظر اصطلاحی بدین معنی است که تمامی انگیزه ها و محرک انسان برای انجام هر عملی، جلب رضایت و خشنودی الهی باشد و نه برای رسیدن به منزلت و مقام و موقعیت در بین مردم؛ متاسفانه بشر در پی رسیدن به محبوبیت در نظر مردم است و این  منافی با معنی اخلاص بوده و به اصطلاح علمای اخلاق، شرک خفی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با ذکر حدیث قدسی در خصوص اهمیت اخلاص اعمال، گفتند: پروردگار متعال می فرماید: أنا خیر شریک من أشرک معی فی عمل عمله لا أقبله إلا ما کان لی خالصا/ من بهترین شریک هستم، هر کس در کارى که مى کند، شریکى براى من قرار دهد، آن کار را نمی پذیرم، مگر عملى که خالص براى من باشد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار