مهمترین محور بحث صنعتگران قشم براساس ظرفیت های موجود این منطقه حول صنایع شیلاتی، نفت و گاز، آب و برق، ساخت قطعات پالایشگاهی، تولید فولاد، گردشگری و ... بود که در این همایش به آن اشاره شد.
کد خبر: ۵۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 03 July 2015
به گزارش تابناک - جزیره، 3 تن از مدیران مجموعه های صنعتی به عنوان نمایندگان صنایع فعال قشم با گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، آمادگی خود را برای نقش آفرینی در دوران پسا تحریم در این منطقه اعلام کردند.
 
 مهمترین محور بحث صنعتگران قشم براساس ظرفیت های موجود این منطقه حول صنایع شیلاتی، نفت و گاز، آب و برق، ساخت قطعات پالایشگاهی، تولید فولاد، گردشگری و ... بود که در این همایش به آن اشاره شد.
 
 مدیرعامل شرکت پیرامون سیستم قشم به عنوان نخستین نماینده صنعتگران این جزیره با اشاره به توانمندی نیروهای صنعتی کشور از جمله شرکت پیرامون سیستم گفت: این شرکت از توان بالای ساخت جدیدترین آنالایزرهای آنلاین واحد های پتروشیمی کشور برخوردار است.
 
 علیرضا نیک طبع اعلام کرد: ساخت قطعات مورد نیاز واحد های پتروشمی در قشم علاوه بر اختلاف 30 درصدی قیمت تولید تمام شده نسبت به سیستم های مشابه خارجی، همچنین باعث دلگرمی صنعتگران داخلی و عدم خروج ارز از کشور می شود.
 
 وی گفت: شرکت پیرامون سیستم قشم به عنوان یکی از پیشگامان صنعتی کشور از سال 1386 در شهرک صنعتی طولای قشم فعالیت خود را آغاز نموده و به همراه شرکت پیرامون پالای تهران به صورت یک مجموعه مهندسی همسو در طراحی، ساخت و تامین قطعات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند.
 
 نیک طبع از زمان تحریم و دوران پسا تحریم به عنوان فرصت مناسب برای تقویت صنایع داخلی نام برد و اظهار امیدواری کرد که با رویکرد حمایتی از صنعت داخلی در منطقه آزاد قشم و تمکین ادارات مالیاتی و تامین اجتماعی به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بتوانیم فصل نوینی را در ارائه خدمات در این منطقه رقم بزنیم.
 
 نماینده شرکت نفت فلات قاره قشم هم با تبریک روز ملی صنعت و معدن، گفت: قشم به عنوان ششمین منطقه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، نقش مهمی در دورنمای هاب انرژی کشور دارد.

شهسوار ارغش اعلام کرد: 17 میدان نفت و گاز شناسایی شده قشم، ذخایری بالغ بر چهار میلیارد بشکه نفت و 40 تریلیون فوت مکعب گاز را در خود جای داده است.
 
وی از برنامه تولید 12هزار مگاوات برق در منطقه آزاد قشم و برنامه صادرات آن به کشورهای همسایه به عنوان دیگر برنامه هایی نام برد که طی یک دوره 5 تا 8 ساله در این جزیره شکل خواهد گرفت.

نماینده شرکت نفت فلات قاره در پایان اظهارامیدواری کرد با رسیدن به یک توافق خوب با کشورهای موسوم به 1+ 5 شاهد تسریع فعالیت های صنعتی در منطقه آزاد قشم باشیم.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت تیاب پران قشم هم از پروژه تولید ماهی در قفس به عنوان یک صنعت نوین حوزه شیلاتی نام برد.
 
رسول ابایی اعلام کرد: قشم به عنوان پایلوت پرورش ماهی در قفس کشور، نقش مهمی در فعالیت های کلان اقتصادی ایران دارد و فاز نخست تولید ماهی در قفس جزیره قشم با مشارکت بخش خصوصی کشور فرانسه و سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی در این منطقه آغاز شده است.
 
وی گفت: با ورود 40هزار قطعه لارو ماهی به وزن کل 10 کیلوگرم و شروع عملیات تولید بچه ماهی، قشم به پایلوت پرورش ماهی در قفس کشور تبدیل می شود.
 
ریس هیات مدیره شرکت تیاب پران قشم گفت: با انتقال تکنولوژی و اصلاح نژاد ماهی، ظرف سه تا پنج سال آینده، ایران در حوزه آبزی پروری به خودکفایی رسیده و با بومی کردن تکنولوژی این صنعت، می توان از موهبت دریا به نحو شایسته تری بهره برد.
 
بنا به این گزارش، در پایان با اهدای لوح و تندیس از 25 صنعتگر برتر حوزه های مختلف و محمد رضا عطا آبادی مدیر کل گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، حسن سعیدی مدیرکل گمرک ایران و محمد پرورش مدیر شیلات شهرستان قشم  که با فعالان صنعتی این منطقه ارتباط تنگاتنگ دارند نیز تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار