شاید اگر تا چند وقت پیش این سوال را می پرسیدید، بدون تأمل همه می گفتند « لپ تاپ » اما اکنون اوضاع تغییر کرده هر جوابی که به این سوال بدهید، نقدهای زیادی به آن وارد است . پس اگر شما هم بدون درنگ لپ تاپ را انتخاب کردید، باید بگوییم که در زمینه تکنولوژی هنوز کمی سنتی فکر می کنید.
کد خبر: ۵۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 07 February 2018

آن چه که دستگاه های دیجیتال را بر دیگری ارجحیت می دهد، نیاز مصرف کننده آن است . بنابراین جواب مشخصی برای سوال لپ تاپ بهتر است یا تبلت وجود ندارد، پس در اولین قدم از خودتان بپرسید که هدف من از خرید لپ تاپ یا تبلت چیست . مطلب پیش رو ضمن اشاره به برخی ویژگی ها، ممکن است تصمیم شما برای خرید هر کدام از آن ها را تغییر دهد.

تبلت یا لپ تاپ، مسئله این است !

نه به کوچکی گوشی، نه به بزرگی لپ تاپ

شکی نیست که بهترین و کاربردپذیرترین وسیله برای استفاده از یک دستگاه دیجیتال در محیط های غیر کاری، هنگام لم دادن، در مسافرت های طولانی و ... تبلت ها هستند. اما با پا به عرصه گذاشتن محصولات قدرتمندی مانند آیپد پروی اپل یا  سرفس پروی مایکروسافت، دگرگونی عظیمی در ساخت تبلت ها و ذهنیت افراد نسبت به این گجت ایجاد شد و تا حد قابل قبولی تبلت ها را از دستگاهی صرفا برای سرگرمی و وب گردی و نمایش فیلم و عکس، به گزینه جدیدی برای رقابت یا حتی جایگزینی با لپ تاپ ها تبدیل کرد.

ظاهری ترین و ساده ترین تفاوت بین لپ تاپ ها و تبلت ها سایز صفحه و اندازه و وزن آن هاست . شما می توانید بدون این که محل فعلی خود را ترک کنید و تنها با لمس صفحه و کشیدن و رها کردن فایل ها، هرکاری دوست دارید با تبلت خود انجام دهید یا آن هرجا دوست دارید با خود ببرید . این سهولت در کاربرد است که  به محبوبیت تبلت بین رده های سنی خاص تر مانند کودکان و دانش آموزان یا افراد میانسال می افزاید . فیلم دیدن، بازی کردن، خرید اینترنتی و حتی ورق زدن کتاب به دلیل تراکم پیکسلی بالاتر صفحه نمایش، با تبلت ها لذت بخش تر است . عرضه نمونه های جدیدتر و پیشرفته تر تبلت با کیبورد یا قلم مانند برخی مدل های تبلت سامسونگ ، آن ها را از یک مصرف کننده محتوا خارج ساخته و به سمت تولید محتوا نزدیک تر می کنند.حتی امروزه در بازار تبلت های قدرتمندی عرضه شدند که  از پس وظایفی مانند ویرایش عکس و ویدئو هم بر می آیند.

باطری های آن ها شارژ را به مراتب مدت طولانی تری نگاه می دارند و گرمای کمتری هم تولید می کنند ، و در برخی مدل ها، تنها با پرداخت هزینه ای کمتر، هم امور کاری را سر و سامان می دهید و هم به کتاب، بازی، برنامه تلویزیونی و موسیقی دلخواهتان در بستری نوین دسترسی پیدا می کنید. بنابراین حال این سوال پیش می آید که آیا دوره کارکردن با لپ تاپ ها گذشته است ؟

وجود سخت افزارهایی مانند صفحه کلید غیر لمسی و کامل یا صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، از بزرگترین مزیت هایی است که بین کارایی لپ تاپ ها و تبلت ها تفاوت ایجاد می کند.  همچنین لپ تاپ ها به خاطر بهره گیری از سخت افزارهای قدرتمندتر و فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) به مراتب بالاتر، انجام کارهای مختلف و مدیریت انواع نرم افزارها را برای شما آسان تر می کنند .

لپ تاپ ها بیشتر اوقات پورت ها و درگاه های مورد نیاز را روی خود دارند و  شما را از خرید لوازم جانبی بی نیاز می کنند .برعکس هنوز بسیاری از تبلت ها برای اضافه کردن هر کاربردی نیازمند اپلیکیشن های اختصاصی هستند یا سخت افزارهایی که در تبلت ها به کار می روند قابل ارتقاء به سخت افزارهایی برای انجام کارهای سنگین نیستند .  به عنوان مثال در صورتی که حافظه تبلت برای شما کافی نباشد، علاوه بر پرداخت هزینه جدا برای خرید حافظه جانبی، دستگاه شما باید توانایی پشتیبانی از آن را هم داشته باشد بنابراین با وجود اینکه نمی توان از راحتی که تبلت ها به ارمغان آورده اند گذشت اما لپ تاپ ها هنوز سنگر خود را در زمینه های تخصصی تر حفظ کرده اند.

تبلت یا لپ تاپ، مسئله این است !

تبلت ها و لپ تاپ ها، روز به روز به هم نزدیک تر می شوند، برای تبلت ها امکان اضافه کردن یک صفحه کلید مجزا به وجود آمد و لپ تاپ ها هم به تدریج نازک تر و کوچک تر شدند، در این میان بازار عرضه لوازم جانبی متنوع نظیر صفحه کلید و موشواره داغ است تا تبلت ها و لپ تاپ ها را هر روز به هم شبیه تر کنند . این تغییر تا روزی که پیشرفت تکنولوژی بتواند تمام کارکردهای یک لپ تاپ را در بدنه ظریف تبلت جای دهد، ادامه خواهد داشت . عرضه لپ تاپ های مدل هیبریدی ( ترکیبی) به بازار گام اولی به سمت ظهور این  نسل جدید  است . تا ظهور این نسل، اکثر کارشناسان تبلت و لپ تاپ را مکمل هم می دانند و برای کسانی که بودجه کافی دارند خرید هر دو را توصیه می کنند.

فروشگاه اینترنتی زنبیل، با فراهم آوردن مجموعه ای از دستگاه های دیجیتال با قیمت های رقابتی و گارانتی معتبر در یک مجموعه، امکان یک خرید خوب را برای شما فراهم کرده است . انتخاب ها و اولویت های خودتان را از طریق شبکه های اجتماعی و اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل با ما در میان بگذارید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار