بسته خبری
حاصل محاسبات مرکز آمار نشان میدهد که نرخ بیکاری در بهار سال جاری به 10.8 درصد رسیده و نرخ بیکاری مردان و زنان به ترتیب 9 و 19.2 درصد محاسبه شده است. ...
کد خبر: ۵۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 02 July 2015

بیشترین و کمترین بیکاری در کدام شهرهاست؟

بیشترین نرخ بیکاری در فصل بهار امسال برای استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۱۶ درصد و کمترین نرخ برای استان کرمان با نرخ ۵.۹ درصد گزارش شده است.

حاصل محاسبات مرکز آمار نشان میدهد که نرخ بیکاری در بهار سال جاری به 10.8 درصد رسیده و نرخ بیکاری مردان و زنان به ترتیب 9 و 19.2 درصد محاسبه شده است.

ضمن آنکه نرخ بیکاری جوانان 25 درصد است که این نرخ برای مردان و زنان جوان به ترتیب 20.9 و 43.1 درصد اعلام شده است.

البته نرخ بیکاری مناطق شهری و روستایی به ترتیب 12 و 7.6 درصد گزارش شده است. همچنین اعلام شده که تعداد بیکاران کشور معادل 2 میلیون و 647 هزار و 233 نفر می باشد که تعداد مردان یک میلیون و 822 هزار و 38 نفر و زنان 825 هزار و 194 نفر است.

آغاز توزیع کارت هدیه فرهنگیان استان کرمان
محمد محسن بیگی گفت: این کارت به کلیه کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی تعلق میگیرد.

وی افزود: مدیران مدارس با مراجعه به کارشناسی های تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق محل خدمت خود نسبت به دریافت هدیه معلمان و کارکنان مدارس اقدام کنند.

محسن بیگی تأکید کرد: معلمان باید با هماهنگی قبلی این کارت را از طریق مدارس محل کار خود دریافت کنند.

احزاب در استان‌ها میثاق‌نامه همدلی امضا کنند

قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور از احزاب و فعالان سیاسی استان‌ها خواست میثاق‌نامه همدلی امضا کنند.
محمدحسین مقیمی در جمع نمایندگان احزاب و فعالان سیسی در سمنان با بیان اینکه فعالان سیاسی و احزاب استان کرمان طرح خوبی در خصوص همدلی و همزبانی پیشنهاد و عملی کردند، اظهار کرد: احزاب کرمانی با هم میثاق‌نامه‌ای امضاء کردند و خوب است که این اتفاق در استان های دیگر نیز بیفتد. البته می‌توان متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای و فرهنگی تغییراتی در آن ایجاد کرد. وی،با بیان اینکه این میثاق‌نامه می‌تواند مقدمه خوبی برای تحقق همدلی در بین گروه‌های سیاسی باشد یعنی احزاب در حالی که با هم رقابت جدی دارند اما در برخی مسائل همدل و همزبان از منافع ملی حمایت می‌کنند. قائم‌مقام وزیر کشور به برگزاری جلسات با فعالان سیاسی استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها پای صحبت‌های فعالان سیاسی از جناح‌ها و احزاب مختلف می‌نشینیم تا مشکلات فعالان استان ها را از زبان خود آنها بشنویم. وی با بیان اینکه امسال دو انتخابات بسیار مهم پیش رو داریم، افزود: جریان‌ها و احزاب سیاسی فارغ از اینکه منتقد یا همراه دولت هستند می توانند دولت را در برگزاری بهتر انتخابات و ایجاد شور و نشاط سیاسی در کشور یاری کنند.
مقیمی ادامه داد: همه باید بکوشیم تا حداکثر کسانی که حائز رای دادن هستند، پای صندوق‌های رای بیایند. ضمن اینکه هر کسی رای آورد به واسطه اینکه منتخب ملت است باید مورد احترام همه ما باشد. معاون وزیر کشور همچنین در شورای اداری استان سمنان و خطاب به مدیران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی با انتقاد از برهم‌زنندگان نشست ‌های سیاسی در کشور، بر بسترسازی برای برگزاری هرچه بهتر نشست ‌های قانونی احزاب و جریان‌های سیاسی در چارچوب نظام تاکید و اظهار کرد: باید زمینه برگزاری جلسات احزابی که دارای مجوز رسمی بوده و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند را فراهم کنیم. وی با بیان اینکه تامین امنیت این جلسات وظیفه قانونی ماست، افزود: چنانچه در تامین امنیت برگزاری نشست‌های احزاب و سخنران‌های شخصیت‌های سیاسی کوتاهی کنیم به تکلیف‌مان عمل نکرده‌ایم. مقیمی با بیان اینکه احزاب سیاسی به ایجاد نشاط سیاسی در کشور کمک می‌کنند، یادآور شد: هر حزبی که دارای مجوز رسمی است، فارغ از اینکه موافق دولت است یا مخالف آن، باید بتواند در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت سیاسی داشته باشد.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: همه احزاب سیاسی دارای مجوز، از فیلترهای قانونی گذشته و اجازه فعالیت سیاسی دارند لذا هیچ فرد یا گروهی اجازه ندارد مانع از فعالیت‌های قانونی آنها شود. مقیمی همچنین با اشاره به حق‌الناس بودن رای مردم، یادآوری کرد: این حق‌الناس بودن تنها محدود به روز انتخابات و صندوق‌های رای نمی‌شود فلذا باید از همین امروز به فکر حفاظت از این حق‌الناس باشیم چرا که از همین امروز ممکن است برخی کاندیداهای احتمالی به بهانه‌هایی از این روستا به آن روستا بروند و ما نباید اجازه دهیم آنها از امکانات دولتی کوچکترین استفاده‌ای کنند. معاون سیاسی وزیر کشور، ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم که مردم آزادانه و بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های نامزدها به آنها رای دهند. در این شرایط نام هرکس که از صندوق بیرون بیاید فارغ از اینکه به کدام حزب و جریان سیاسی تعلق دارد مورد احترام ماست چرا که منتخب مردم است. 

دادگستری استان کرمان قاضی جذب می‌کند

محمدصادق شجاعی بیان کرد: دادگستری کل استان کرمان به منظور تکمیل کادر قضایی خود از بین آقایان بومی استان کرمان با رعایت شرط معدل برای قضاوت، نیرو استخدام می‌کند.
وی با بیان این‌که رشته‌های مورد پذیرش حوزوی، صرفاً فقه و اصول و حقوق و قضای اسلامی است، گفت: متقاضیان می‌توانند از تاریخ 13 تا 23 تیرماه با مراجعه به سایت www.kermandadgostari.ir ثبت‌نام کنند.
بنابراین گزارش، شرایط پذیرش در دادگستری کرمان به شرح زیر است:
شرایط عمومی:
متولدین سال‌های ۱۳۵۹ به بعد؛ ضمناً در خصوص فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دو سال و دکتری چهار سال به شرط سن اضافه می‌شود.
بومی استان کرمان؛ داوطلبان در صورتی که حداقل دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشند، بومی تلقی می‌شوند:
1- محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
2- حداقل دو مقطع تحصیلی از مقاطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) را در محل مورد تقاضای استخدام طی کرده باشند.
3- فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که محل سه سال از سنوات تحصیلی آن‌ها (اعم از ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان) با محل مورد تقاضای استخدامی یکی باشد. 
دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌ی حقوق، علوم قضایی و سایر گرایش‌های حقوق و یا حوزوی سطح دو و بالاتر در رشته‌ی فقه و اصول و حقوق و قضای اسلامی
شرط معدل:
کارشناسی دانشگاه‌های دولتی با هر معدلی
کارشناسی دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، پیام نور و حوزوی سطح دو با حداقل معدل ۱۵
کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی با حداقل معدل ۱۶؛ ضمناً دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته‌های حقوق، علوم قضایی و گرایش‌های حقوق نیز الزامی است. 
دکترا، حوزوی سطح سه و بالاتر با هر معدلی

برچسب ها: اخبار کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار