امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریزگفت: به طور دقیق و بدون مبالغه ایران یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود و با گذشت ۳۹ سال همچنان مستقل و مقتدر در مقابل بیگانگان ایستاده و البته در این برهه بیشتر از همه حال به وحدت و پیروی محض از مقام معظم رهبری نیاز است.
کد خبر: ۵۶۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 02 February 2018

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته فعالیت‌های داعش افزایش یافته به طوریکه چندین عملیات تروریستی در نقاط مختلف افغانستان رخ داد که در نتیجه آن صدها نفر کشته شدند.

وی افزود: حمله تروریستی در نزدیکی کابل ۱۱ کشته و ۱۶ زخمی داشت و حمله دیگر ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی را به همراه داشت که تمام مسوولیت حملات را داعش بر عهده گرفته است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وقتی موضوع فروپاشی و پایان حکومت خودخوانده  داعش در عراق و سوریه اتفاق افتاد صاحبنظران گفته‌اند که داعش از نظر سیاسی تمام شده ولی افکار آنها همچنان پابرجاست، افزود: همگان می‌دانند قدرت‌های استکباری از این گروه‌ها برای پیشبرد افکار خود استفاده می‌کنند و متاسفانه امروز افغانستان به کانون جدید تروریستی و ضداسلامی گروه شیطانی داعش تبدیل شده است. 

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر به خوبی ابعاد مختلف را روشن و تبیین کردند و با ذکر ابعاد اهدافی آمریکایی دو هدف اصلی را در این شیطنت‌ها بیان کردند که از جمله این دو موضوع مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود برای عدم تقابل با رژیم صهیونیستی و مواجه‌سازی حضورش به بهانه ناامنی و تروریست است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: به لطف خداوند استکبار و صهیونیست‌ها با اینکه شیطنت زیادی در عراق و سوریه انجام داده ولی بازهم به لطف خداوند در افغانستان نیز نابود خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، بیان کرد: دیروز سالگرد ورود امام راحل به کشور بود که ایشان بعد از ۱۴ سال تبعید با آن عظمت وارد کشور شدند و وقتی از دنیا رفتند نیز با همان عظمت رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشت، تصریح کرد: از جمله دستاوردهای انقلابُ مردمی بودن، استقلال، توجه ویژه به ابعاد دینی و فرهنگی و رهبری الهی و منحصر به فرد امام خمینی(ره) و بعد از ایشان رهبری مقام معظم رهبری است و خدا را شاکر هستیم که بعد از امام راحل(ره)  مقام معظم رهبری توانست با همان تدابیر و اقتدار سکان دار انقلاب باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیوند دین و سیاست یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بود زیرا تفکیک‌ناپذیری آن یکی از اهداف و دستاوردهای انقلاب است و البته انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مختلف دیگری در فناوری چشمگیر هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، صنایع موشکی و غیره نیز دارد.

آل‌هاشم اضافه کرد: برخی دستاوردهای معنوی دیگر نیز است که می‌تان از آن به احیای دین و معنویت در کشور نام برد.

وی با اشاره به بازدید از روستای مایان در اطراف تبریز، ابراز کرد: در این روستا به قدری حافظ کل قرآن است که همگی به برکت انقلاب بوده که در منطقه‌ای کوچک تعداد حافظان تا این حد افزایش یابد.

خطیب جمعه تبریز با تاکید به اینکه استقلال و عزت کشور یکی از پیامدهای مهم دیگر انقلاب اسلامی است، گفت: ایران در زمان  طاغوت جایگاه ژاندارم منطقه بود و قانون کاپیتولاسیون ایران حافظ جان و مال خارجی‌ها بود ولی خود ایرانی‌ها هیچ ارزشی نداشتند.

وی افزود: در بازدید از نیروگاه حرارتی تبریز شاهد این بودم که خود کارگران مشغول تعمیرات تجهیزات باشند در حالی که همین نیروگاه در زمان شاه توسط مستشاران آمریکایی تعمیر می‌شد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: به طور دقیق و بدون مبالغه ایران یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود و با گذشت ۳۹ سال همچنان مستقل و مقتدر در مقابل بیگانگان ایستاده و البته در این برهه بیشتر از همه حال به وحدت و پیروی محض از مقام معظم رهبری نیاز است.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از وحدت‌ها حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است تا پاسخی قاطع به همه دشمنان انقلاب شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات محیط زیستی آلودگی هوا در پایتخت و کلانشهرها است، افزود: مسوولیت این آلودگی جزو مسائل مهم بوده و البته می‌توان علاج و پیشگیری کرد به طوریکه اگر بتوانیم همه همدل، هم زبان شده و نیروها را روی هم بگذاریم مشکل رفع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت:  سازمان محیط زیست و گروه‌های محیط زیست می‌تواند به صورت مشترک وارد عمل شده و مشکل آلودگی را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر می‌بینیم که حتی یک پنجم خاک ما را دارد و با دو برابر جمعیت کشور ما مشکل آلودگی هوا را حل کرده‌اند، افزود: ما نیز می‌توانیم این مشکل را حل کرده و باید همه به آن توجه کرد.

آل‌هاشم با اشاره به بازدید خود از نیروگاه حرارتی تبریز گفت: در توصیحات مسوولان این نیروگاه تمام دستگاه بر مبنای رعایت کردن مسائل زیست محیطی بوده است و جای قدردانی دارد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: از مسولان وزارت برق می‌خواهیم در رابطه با توسعه برق در منطقه تبریز و شهر جدید سهند عنایت کنند زیرا اگر تولید برق در تبریز توسعه نیابد در آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

وی در اعلام مناسبت‌ها با اشاره به ۱۹ بهمن و روز نیروی هوایی، بیان کرد: سربازان نیروی هوایی با رژه در مقابل امام راحل خود را پیرو ایشان نامیدند در حالی که برخی‌ها در آن زمان عکس ادای احترام را باور نداشتند ولی دفتر امام خمینی(ره) آن عکس را تائید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همین سربازان نیروی هوایی در اول مهرماه با ۱۴۰ فروند هواپیما به عراق حمله کرد و تاسیسات نظامی آنها را مورد هدف قرار دادند و شهدای زیادی تقدیم کردند.

وی در ادامه سخنان خود متذکر شد: طبق سفارش پیامبر اکرم(ص) نصف ایمان توجه به پاکی و طهارت است و مردم باید به بهداشت دهان و لباس و صورت و شهر و محل زندگی حساس باشند.

امام جمعه تبریز به اهمیت سلامت دهان و دندان، ابراز کرد: سلامت جسم به دو مساله سلامت دهان و دندان و دستگاه گوارشی است که باید به این دو مورد به نحو مطلوب توجه شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار