مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از عدم توازن در ساخت مکان های اقامتی استان به ویژه در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 01 February 2018

به گزارش تابناک : ابولفضل مکرمی فر صبح پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با بهره برداران و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار کرد: توازن در ساخت و ساز های اقامتی در استان به ویژه مشهد توسط عوامل مختلفی از میان رفته است و آنچه که در حال  حاضر وجود دارد خانه مسافر هایی است که با مجوز ایجاد می شوند و هیچ شرایط و ضوابطی برای آن ها اعمال نمی شود اما هتل ها باید پاسخگو باشند و  مالیات بدهند.

وی افزود: ما موافق توسعه صنعت هتل داری در استان هستیم اما باید در چارچوب قوانین آن ها را اداره کنیم. در بخش اقامتی ۹۲۹ واحد اقامتی با ظرفیت ۹۰ هزار و ۹۸۱ نفر و در بخش خانه مسافرها، ۵۸۶ خانه مسافر با ظرفیت ۲۶ هزار و ۶۹۵ داریم. همچنین ۱۸ بوم گردی در استان با ظرفیت ۵۹۲ نفر، ۳۳۱ دفتر مسافرتی که ۲۷۱ مورد از آن ها در مشهد و ۶۰ مورد در شهرستان ها قرار دارند و ۱۵۸ واحد پذیرایی در خراسان رضوی داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد تصریح کرد: اشغال تخت در شش ماهه اول سال تقریبا ۴۶ درصد بوده اما در حال حاضر وضعیت خوبی را نداریم و اشغال تخت ها تقریبا به  ۳۰ درصد کاهش یافته است. میزان ورود گردشگر در سال حدود ۲۳ میلیون نفر است و این وضعیت گردشگری موجب اشتغال ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع گردشگری خراسان رضوی می تواند چراغ راه حرکت گردشگری استان باشد و پیشرفت صنعت گردشگری و توسعه اشتغال را در پی داشته باشد. با توجه به اینکه سند جامع گردشگری کشور در حال تدوین است ما خواهشمندیم که در این سند نظر بخش خصوصی  و منافع صنعت گردشگری احصا شود.

مکرمی با اشاره به معضل مالیات بر ارزش افزوده برای مشهد ابراز کرد: با توجه به عدم رونق کسب وکار و مسافر در این ایام خواهشمندیم در بحث مالیات ارزش افزوده تجدید نظر شود چراکه مشهد همواره میزبان خوبی برای کشور بوده و تنها استانی است که بیشترین آمار مسافر و زائر را داشته است و با وجود این حجم سنگین از فعالیت ها توانسته مسافران را راضی به شهر های خود باز گرداند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار