کد خبر: ۵۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 29 January 2018

در وضعیت نابسامان شهر تهران متاسفانه همچون روال سابق شاهد بودیم که تاکسی ها در سطح شهر یا نایاب یا فقط به صورت دربستی کار می کنند. این در حالی است که این تلقی بوجود آمده بود با وجود گسترش تاکسی های موبایلی وضعیت نسبت به گذشته در چنین روزهایی بهتر خواهد شد. اما تجربه ثابت کرد نه تنها نباید خوشبین بود بلکه با جرات می توان گفت کاسبی در چنین روزهایی به شدت افزایش یافت. جالب است یکی از تاکسیهای موبایلی که اقدام به افزایش 40 درصدی نرخ کرایه‌ها در این روز بارانی کرده در اطلاعیه‌ای به مشترکان می‌گوید: برای موفقیت بیشتر در قبول درخواستها توسط رانندگان و حفظ سرعت و کیفیت خدمات در شرایط اوج (بارندگیهای ناگهانی، ترافیکهای غیرعادی و…) هزینه سفر در این محدوده موقتا افزایش 40 درصدی می‌یابد.

از سوی دیگر، یکی از فعالان دیگر این حوزه نیز نرخ کرایه‌ها را از 50 تا 100 درصد گران کرده و دلیل این موضوع را «اوج درخواست» عنوان کرده است.

اوضاع زمانی جالب تر می شود که بدانیم با همین قیمت ها نیز نمی توان تاکسی اینترنتی دربست کرد. در این باره یکی از این راننده‌ها متعلق به این شرکت ها می گوید: چرا در شرایطی که می‌شود مسافر دربستی با قیمتی دو تا سه برابر سامانه‌های تاکسی موبایلی سوار کرد، اپلیکیشنم را روشن کنم؟!

با توجه به این شرایط به نظر می رسد ناکارآمدی جدی درباره اتفاقاتی که حتی از وقوع آنها خبر داریم نیز وجود دارد و حالا حالاها نباید چشم امیدی به مطلوب شدن مدیریت بحران و بهبود حمل‌ونقل عمومی در شرایط خاص روزهای برفی و بارانی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :