تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 30 درصد از کودکان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۵۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 27 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرزاد رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: در حال حاضر 21 مرکز ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در استان وجود دارد که مراکز سیار روستایی به 75 روستا و مرکز پستی به 47 روستا خدمات رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه گروه هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گروه سنی شش سال تا 18 سال هستند، افزود: 35 هزار نفر عضو ثابت کانون هستند که 30 درصد از کودکان تحت پوشش کانون بوده و از خدمات کانون استفاده می‌کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 336 هزار جلد کتاب در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، تصریح کرد: 9 هزار و 575 جلد کتاب در مرکز پستی وجود دارد که یک هزار و 573 کودک از طریق مکاتبه‌ای و پستی با کانون در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: در کتابخانه‌های سیار روستایی هفت هزار و 567 جلد کتاب موجود است که سه هزار و 500 نفر از کودکان و نوجوانان در 75 روستای استان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته نخستین آسمان‌نمای سیار کانون در چهارمحال و بختیاری تهیه شد، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون به منظور فراگرفتن آموزش‌های تخصصی نجوم، 120 کارگاه در مناطق روستایی و محروم برگزار شد که چهار هزار کودک موفق شدند زیر چتر آسمان‌نما بروند.
وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از فعالیت‌های تخصصی کانون قصه‌گویی است، گفت: امسال 252 قصه‌گو شامل اعضا و مربیان کانون، گروه آزاد و کودکان و نوجوانان با یکدیگر به رقابت پرداختند که 88 نفر به  مرحله استانی راه یافتند و بعد از رقابت در مرحله استانی و حضور در مرحله منطقه‌ای، دو نفر از منتخبان با حضور 9 کشور، به مسابقات بین‎المللی قصه‌گویی در تهران راه یافتند که حائز رتبه برتر شدند.
رحیمی با اشاره به اجرای طرح« کانون مدرسه‌» در استان، خاطرنشان کرد: 65 مدرسه ابتدایی درگیر این طرح شده‌اندکه شش هزار دانش‌آموز حداقل دو روز در هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا می‌کنند و در کنار فعالیت‌های آموزشی با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ادبی کانونآشنا می‌شوند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز سینمایی کودک در شهرکرد، خاطرنشان کرد: 12 سالن سینمایی کودک در استان به منظور پخش تئاتر و فیلم مناسب‌سازی شدند. 
رحیمی با اشاره به اینکه 16 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سال گذشته استفاده کردند، اظهار کرد: از این تعداد13 هزار نفر از برنامه‌های تریلی سیار در قالب 17 اجرا در مناطق محروم، یک هزار نفر از کودکان از تئاتر کوچک در قابل 16 اجرا و دو هزار نفر از دانش‌آموزان و کودکان از سینمای کودک بازدید کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه پورتال کودک در استان فعال شده است، گفت:  امروزه دغدغه خانواده‌ها استفاده نامناسب از فضای مجازی توسط کودکان است که با فعال کردن این پورتال فرصت‌های مطلوبی برای کودکان به وجود آمده است.
وی کسب رتبه نخست در جشنواره شعر، رتبه دوم در داستان‌نویسی، رتبه شایسته تقدیر در جشنواره سپیدان را از موفقیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: کسب رتبه نخست کشوری در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل از دیگر موفقیت‌های کانون بوده است.
رحیمی با اشاره به اینکه عرضه و تولید محصولات فرهنگی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 مرکز در سطح استان محصولات فرهنگی کانون را عرضه می‌کنند که از این تعداد دو مرکز در بروجن و فارسان در دهه فجر افتتاح خواهند شد.
وی گفت: از پنج مرکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان که فاقد سالن آمفی تئاتر بودند سه مرکز مجهز به سالن امفی تئاتر شدند و مابقی تا سال آینده آماده می‌شوند.
در ادامه رئیس کانون زبان ایران در استان با اشاره به راه‌اندازی نخستین کانون زبان شهرکرد در تابستان سال 87، اظهار کرد: در حال حاضر به چهار هزار و 100 زبان‌آموز در پنج مرکز ثابت به همراه 50 کادر آموزشی و اداری خدمات رسانی می‌شود.
مردانی با اشاره به اینکه چهار هزار و 300 نفر پشت نوبت استفاده از خدمات کانون زبان هستند، تصریح کرد: سالانه چهار مرتبه آزمون جذب مدرس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی کارهای ثبت‌نام و دریافت شهریه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: 95 درصد از ساختمان‌های کانون زبان، استیجاری بوده که 49 درصد از شهریه پرداختی توسط زبان‌آموزان بابت اجاره و 19 درصد آن، صرف پرداخت حق‌الزحمه کارکنان کانون زبان می‌شود.
مردانی گفت: فضای سه هزار متر مربعی در پنج طبقه، برای کانون زبان در حال ساخت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار