طی 9 ماهه سالجاری صورت گرفت؛
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان میامی گفت: بیش از 7 میلیارد ریال زکات طی 9 ماهه سالجاری در شهرستان میامی جمع آوری شد.
کد خبر: ۵۵۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 27 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمد مهدی اصغری مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی در گفتگو با خبرنگار میامی جوان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 710 میلیون تومان زکات در شهرستان میامی جمع آوری شده است، گفت: از این مبلغ 255 میلیون تومان آن زکات واجب شامل کفاره، فطره و... بوده و مابقی آن زکات مستحبی است.

وی افزود: قسمتی از زکات جمع آوری شده نقدی، قسمتی به صورت کالا (دام، گندم و...) و قسمتی هم صرف ساخت حسینیه ها ومساجد شهرستان شده است.

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

اصغری از کشاورزان درخواست کرد زکات خود را برای جلوگيري از موازی کاری از طريق ستاد جمع آوري زکات به دست فقرا برسانند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده از هر شهر و روستا در همان مکان هزینه می‌شود، گفت: در شهرستان میامی پتانسیل دریافت زکات، خیلی بیشتر از مبلغی است که جمع‌آوری می‌شود لذا امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش زکات در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات علاوه بر آثار اخروی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ومعیشتی مدد جویان را مرتفع سازد، افزود: از جمله ظرفیت هایی که در این زمینه می تواند از محل زکات جمع آوری شده مورد توجه قرار گیرد تامین مسکن محرومان است.

برچسب ها: زکات ، میامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار