مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به مردمی بودن و مسجد محوری برنامه‌های دهه فجر، گفت: ویژه‌برنامه‌های قرآنی این دهه در مساجد ۲۰ شهر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 27 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در دومین نشست کمیته قرآنی و مساجد ستاد دهه فجر به میزبانی مجتمع ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان، ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مولود انقلاب است لذا باید دلسوزی بیشتری را نسبت به برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در دستور کار خود قرار دهد، تأکید کرد: سازمان جزء نهادهای زیرمجموعه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، لیکن رسالت و وظیفه‌ای سنگین در پیشبرد اهداف ایام‌الله دهه فجر دارد و ما معتقد هستیم هر آنچه داریم باید برای این ایام مبارک، هزینه کنیم و در این راستا برنامه‌هایی توسط این اداره کل تدارک دیده‌شده که در ۲۰ نقطه شهری در سطح استان برگزار خواهند شد.

حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

وی افزود: برنامه‌های دیگری نیز در این ایام تدارک دیده‌شده ازجمله آن‌ها می‌توان به ۱۰ شب ۱۰ مسجد، محافل انس با قرآن کریم، یادواره‌های مختلف، دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی و قرآنی، کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی، تقدیر از چهره‌های انقلابی و ... اشاره کرد اما باید در نظر داشت که کیفیت برگزاری برنامه‌های دهه فجر، به‌مراتب از کمیت آن‌ها مهم‌تر است.

باید برنامه‌های دهه فجر را جدی گرفت

ئیس کمیته قرآنی و مساجد ستاد دهه فجر استان سمنان، بابیان اینکه نیاز برنامه‌های دهه فجر و مراسم مذهبی و ملی ما اختصاص بودجه‌های متمرکز است، تأکید کرد: وقتی سخن از مبانی انقلاب، تبیین دستاوردهای آن و تشریح ارزش‌های انقلابی برای نسل جوان پیش می‌آید حتماً باید در حوزه‌های کمیته‌های مختلف ستادها، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شود چراکه ما اربعین انقلاب اسلامی را در پیش داریم و این مقطعی سرنوشت‌ساز خواهد بود.

شکری بابیان اینکه فعالیت‌های ستاد دهه فجر باید بعدازاین ایام نیز تشکیل جلسه بدهند، بیان کرد: باید فعالیت‌ها را از سر گرفت و دستاوردهایی را که کمیته‌های مختلف ستاد دهه فجر مانند کمیته قرآنی و مساجد در طول ایام‌الله دهه فجر داشته را به شکلی، به‌نقد بگذاریم تا بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به‌خوبی تبیین کنیم.

وی بابیان اینکه در تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وجود دارد که دشمنی دشمنان هرگز تمامی ندارد، افزود: باید برنامه‌های دهه فجر را جدی گرفت چراکه هرچه ما کوتاه بیاییم، دشمنان قدم‌هایش را بیشتر در داخل سرزمین ما می‌گذارد و امروز آمریکا رفتارهایی می‌کند که دشمنی‌اش را با اسلام و ایران اسلامی علنی کرده است.

دشمنان به دنبال سیطره بر انقلاب اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه دشمنان قصد سیطره بر انقلاب اسلامی رادارند، گفت: دشمنان اسلام، راضی نیستند که این دین الهی گسترش پیدا کند و لذا به دنبال نفوذ در کشورهای اسلامی هستند، این ویژگی دشمنانی چون آمریکا است و بهترین راه مقابله ایستادگی بر آرمان انقلابی و همچنین دین اسلام و قرآن کریم است لذا در برگزاری برنامه‌های قرآنی دهه فجر، بار مسئولیت بیشتر بر دوش تشکل‌های دینی و قرآنی است.

شکری بابیان اینکه برون‌سپاری اقدامات ستاد قرآنی دهه فجر به تشکل‌های مذهبی، موسسات قرآنی و ... نماد مردمی کردن اعیاد انقلاب اسلامی است، گفت: باید از ظرفیت‌های مردم در حوزه برگزاری جشن‌های دهه فجر استفاده کرد لذا باید تشکل‌های مردمی در حوزه قرآن کریم و فعالیت های مذهبی را فعال کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار