فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از رفع تصرف 37 هکتار از اراضی ملی این استان در سه ماه امسال خبر داد و گفت : با پیگیری ها و هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی این میزان اراضی تصرف شده در اجرای احکام قضائی صادره و اقدامات پیشگیرانه از متصرفان بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۵۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 01 July 2015
سرهنگ یوسف رستمی به اجرای طرح کنترل دام در مراتع استان اشاره کرد و افزود : این پروژه به منظور حفظ، احیاء و مراقبت از مراتع در قالب گروه های گشت و کنترل دام قبل از اغاز فصل چرا به مرحله اجرا درآمد و با اقدامات کنترلی از ورود دام زودتر از موعد به مراتع جلوگیری شد و ضمن کنترل، اقدامات پیشگیرانه و قانونی انجام گرفت.

وی اظهار داشت : با آغاز فصل چرای دام این گروه ها با کنترل پروانه های چرا از ورود دام های غیرمجاز جلوگیری می کنند و با متخلفان برخورد قانونی می شود که در این زمینه تاکنون چندین پرونده تخلف برای متخلفان که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز دام به مراتع آورده بودند تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است. 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران به تبیین برنامه های جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان پرداخت و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، تمهیداتی همچون تشکیل 
گروه های کنترل اتش سوزی و تجهیز آن در استان و شهرستان ها به همراه آموزش های لازم، تهیه و توزیع برگه های اطلاع رسانی، هماهنگی با دستگاه های مرتبط برون سازمانی و همچنین آگاهی رسانی از طریق رسانه ملی و دیگر وسایل ارتباط جمعی در نظر گرفته شده است. 

به گفته رستمی تاکنون چندین مورد آتش سوزی به صورت جزئی و در سطح بسیار محدود در مراتع استان اتفاق افتاده است که خوشبختانه با هوشیاری و حضور بموقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کنترل و مهار شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اهمیت اراضی جنگلی و مرتعی در سطح استان ضرورت دارد اقدامات زیربنائی و تاثیرگذار مبنی برایجاد پایگاه های کنترل اتش سوزی در چند نقطه از استان راه اندازی شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از شهروندان و علاقمندان به طبیعت درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی در هنگام حضور در عرصه های منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش سوزی وتخلفات مربوط به ورود دام غیرمجاز به مراتع مراتب را با سامانه ارتباط مردمی 1504 و یا باشماره تلفن های 88441626 و88441636 در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار