یزد جایی در بین ده استان گردشگرپذیر ایران ندارد
 ده استان و شهرستان بیشترین گردشگر پذیر در کشور در بهار 1395 معرفی شدند که متاسفانه استان یزد جایی در میان آنها ندارد.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 27 January 2018

به گزارش تابناک یزد، مركزآمار ايران نتایج اولیه طرح آمارگيري از گردشگران ملي در بهار سال ۱۳۹۵ را با هدف بررسي هاي اقتصادي و تصميم گيري مديران و برنامه ريزان در حوزه گردشگري منتشر کرد.

 نگاهی به نتایج این گزارش نشان می دهد علیرغم جنجال های تبلیغاتی و شعارهای رنگارنگ متولیان حوزه گردشگری استان یزد در سالیان اخیر، این استان جای در میان ده استان و شهرستان گردشگر پذیر کشور ندارد.  شرح اطلاعات مرکز آمار به شرح زیر است:

 ده استان خراسان رضوي، مازندران، گيلان، تهران، فارس، اصفهان، خوزستان ، كرمانشاه، آذربايجان شرقي و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي با اقامت شبانه در فصل بهار ۱۳۹۵ بوده اند.

ده استان گيلان، قزوين، فارس، اصفهان، خوزستان، كرمانشاه، تهران، آذربايجان شرقي، گلستان و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي بدون اقامت شبانه در بهار ۱۳۹۵ بوده اند.

 ده شهرستان مهم گردشگر پذیر كشور در بهار سال ۱۳۹۵ ، شامل تهران، مشهد، رشت، شيراز، قزوين ، اصفهان، قم، كرمانشاه، تبريز و لاهيجان بوده است كه داراي بيشترين تعداد سفر بوده اند.

 به نظر می رسد یک سردرگمی و آشفتگی گسترده در سخت افزار، نرم افزار، انسان افزار و سازمان افزار حوزه گردشگری استان یزد وجود دارد. شاید برخی توسعه گردشگری در استان یزد را روی بیلبوردهای تبلیغاتی و بالای سر برگ نامه های اداری دنبال می کنند.

این درحالی است در بهار نود و پنج مسئولان از حضور چند میلیونی ایرانیان در استان یزد خبر داده بودند. به نظر می رسد یک جای کار می لنگد و اکنون که یزد به عنوان شهر میراث جهانی مطرح است باید فکری برای برندسازی و تبلیغ د صدالبته ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری کرد.

مهمتر از همه برنامه ریزی برای کاهش هزینه سفر به یزد است و به نظر می رسد گرانی سفر به یزد در تورهای داخلی باعث از رونق افتادن یزدگردی در بین ایرانیان شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار