معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: افزایش درآمد ناخالص ملی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور و این استان در گرو سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش گردشگری است.
کد خبر: ۵۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 23 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : توسعه پایدار کشور نیاز به توجه به صنعت گردشگری دارد و این بخش به حدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نامیده اند.


وی اظهارداشت : در بسیای از کشورها، توسعه صنعت گردشگری در اولویت قرار گرفته و به این امر به عنوان یکی از شاخص های اصلی رونق اقتصادی توجه می شود.


وی خاطرنشان کرد : گردشگری دومین صنعت بزرگ جهان محسوب می شود و به همین دلیل است که سفر به عنوان یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد معرفی شده که در ایران و استان سمنان هم نیاز به سرمایه گذاری در این بخش به شدت احساس می شود.


قنبری ادامه داد : گردشگری فعالیتی است که غیر از مزایای اقتصادی و اشتغالزایی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد و این صنعت در رشد بخش خصوصی و توسعه ساختارهای زیربنایی، افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای کار مازاد، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها، نقش موثری دارد.


معاون استانداری سمنان یادآور شد : تولید ناخالص داخلی در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که در طی یک دوره معین به طور معمول یکسال در کشور تولید می شود.


وی ادامه داد : تولید ناخالص تولید شده به وسیله گردشگر، جامع ترین مجموعه نشان دهنده رابطه اقتصادی گردشگری است که قابل مقایسه با سایر صنایع و کل اقتصاد کشور است و به تصمیم گیری و برنامه ریزی سیاسی و اقتصادی کمک قابل توجهی می کند.


قنبری خاطرنشان کرد: با توجه به این که ذخایر و منابع کشورها و به طور خاص، منابع نفتی و گازی کشور روزی به پایان می رسد، کشور با داشتن ظرفیت تاریخی و فرهنگی مناسب برای معرفی به جهان، نیاز به توسعه گردشگری برای توسعه اقتصادی دارد.


استان سمنان با قرارداشتن در مسیر اصلی تهران - مشهد سالانه میزبان زایران میلیونی است، این استان بیش از هزار اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و معنوی دارد که حدود 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار