کد خبر: ۵۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 01 July 2015
قائم مقام کارخانه قند یاسوج گفت: روند کاری این کارخانه طبیعی است و کارخانه قند یاسوج طبق روال به کار خود ادامه می دهد.
حسین روحانی مقدم در گفتگو با «بویر نیوز»، پیرامون برخی از حرف و حدیث های اخیر درباره کارخانه قند یاسوج، با بیان اینکه صنعت قند در ایران به دو شیوه تولید از شکرخام و یا چغند فعالیت می کند، گفت: این کارخانه از مهرماه گذشته به مدت ۴ ماه پس از ۱۲ سال از ۵۴ هزار تن چغندر اقدام به تولید کرد که با تمام شدن فصل برداشت، تولید  شکر از چغندر و شکرخام تا اواسط اسفند ادامه داشت.
وی افزود: از طرفی از آذرماه ۹۳ دولت واردات شکر را ممنوع کرد که امکان تولید از این محل پس از اتمام بهره برداری در اویل اسفندماه ۹۳ تاکنون میسر نشده است.
تولید در کارخانه قند یاسوج پس از ۱۲ سال
عضو موظف هیئت مدیره فرآورده های غذایی و قند یاسوج با اشاره به اختلاف قیمت تعیین شده از سوی دولت و قیمت بازار برای شکر گفت: با توجه به اینکه قیمت شکر در بازار ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت تعیین شده دولت برای خرید از کارخانجات بود، به استناد از آمار منشتر شده از سوی سندیکای کارخانجات قند ایران، همه کارخانجات تولید کننده دچار زیان شدند و دولت باید این اختلاف قیمت را یارانه می داد که هنوز پرداخت نشده است.
روحانی مقدم با ذکر اینکه بانک تجارت سهامدار کارخانه قند یاسوج است و بانک عامل نیست، گفت: این کارخانه بابت رد دیون دولت قبل به بانک تجارت واگذار شد و با حمایت و سرمایه گذاری خوب این بانک باعث شد تا پروسه تولید چغندر قند بعد از ۱۲ سال صورت گیرد.
وی افزود: در راستای سیاست دولت مبنی بر عدم حضور بانک ها در این زمینه ها، هفته گذشته بانک تجارت ۴ کارخانه خود شامل شرکت مولد نیروگاهی فارس، شرکت ملی فرش ایران، یک کارخانه آرد در شمال و کارخانه قند یاسوج را طی آگهی در معرض فروش قرار داد و اتفاقا برای خرید شرکت قند یاسوج سرمایه گذارهای خوبی هم متقاضی شده اند.
اخراجی در کار نبوده است/ تعدیل مربوط به نیروهای فصلی
قائم مقام کارخانه قند یاسوج درباره تعدیل نیرو در این واحد تولیدی نیز گفت: با توجه به ممنوعیت واردات شکرخام و فصلی بودن تولید از شکرخام، کارخانه هر ساله علاوه بر نیروهای رسمی خود، نیروهای فصلی و موقت بکار می گیرد که به دستور سهامدار و به دلایل مطرح شده فعلا دستور تعدیل نیروهای فصلی و موقت داده تاز مان آزادسازی واردات شکرخام و فعالیت های تولیدی کارخانه همسان سایر کارخانه ها داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقا نه تنها اخراجی نداشته ایم بلکه در برخی از موارد از افراد متخصص در امور کاری و مشاوره ای نیز بهره گرفته ایم و تعدیل مربوط به نیروهای موقت و فصلی بوده است.
حقوق کارگران پرداخت می شود
حسین روحانی مقدم با اشاره به بدهی کلان کارخانه در گذشته و پرداخت بخشی از آن از سال گذشته تاکنون، درباره حقوق معوقه کارگران نیز اظهار داشت: حقوق سه ماهه کارگران در فصل بهار پرداخت نشده است که انشالله بانک تجارت به عنوان سهامدار بزودی نسبت به پرداخت آنها اقدام خواهد کرد.
کارخانه قند یاسوج با قدرت به کار خود ادامه می دهد
روحانی مقدم تاکید کرد: با رایزنی های صورت گرفته برای فراهم شدن مواد اولیه انشالله بزودی روند تولید مجددا از سر خواهد گرفته شد و چه بانک تجارت به عنوان سهامدار باشد و چه این کارخانه واگذار شود چرخ این کارخانه به عنوان نماد صنعت استان خواهد چرخید و هیچ جای نگرانی نیست، شمن اینکه بعد از خاتمه مصرف چغندر، همه کارخانجات قند کشور موقعیتی مشابه دارند.
وی با گلایه از برخی اظهارات مطرح شده در فضای رسانه ای گفت: متاسفانه این نوع نگاهها کارشناسی نیست و بیشتر حرف های عامیانه است که البته در روند کاری این مجموعه خللی ایجاد نمی کند اما ای کاش قبل از رسانه ای شدن هر موضوعی ابتدا به صحت و سقم آن و اصل ماجرا پی برد.
عضو موظف هیئت مدیره فرآورده های غذایی و قند یاسوج در پایان به پیگیری جدی مسئولان برای حل مشکلات این کارخانه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بخاطر تلاش ها و حمایت های بی دریغ بانک تجارت از کارخانه قند یاسوج و استاندار محترم استان، نماینده محترم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و همکاری مدیران محترم سازمان صنعت و معدن، شرکت گاز، اداره کار و سازمان تامین اجتماعی از آنها صمیمانه تقدیر می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار