معاون استاندار سمنان:
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه سود بالای تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی استان به‌صرفه نیست، گفت: بانک ها برای افزایش تولید و صادرات با تولیدکنندگان همراهی بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 21 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان صبح یک‌شنبه در نشست مدیران اقتصادی استان به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با راه‌اندازی مجدد سایت بهین یاب از ابتدای سال جاری واحدهای تولیدی بسیاری توانستند از حالت تعطیلی خارج و به چرخه فعالیت بازگردند، ابراز داشت: در سال اقتصاد مقاومتی تلاش شد تا با ارائه تسهیلات بانکی مناسب بتوانیم بخشی از مشکلات تولیدکنندگان استان را برطرف کنیم اما سود بالای تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی سمنان به‌صرفه نیست.

محمد همتیان - کراپ‌شده

وی بابیان اینکه اکثر تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند بازار فروش و خرید مواد اولیه مواجه هستند، افزود: با کاهش سود تسهیلات بانکی علاوه بر سرپا نگه‌داشتن واحد تولیدی به افزایش آمار اشتغال و در نهایت تحقق شعار سال نیز کمک خواهد شد.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه برنامه‌های حمایتی دولت می‌تواند تولیدکنندگان را برای افزایش رونق اقتصادی دلگرم کند، بیان کرد: با صادرات مواد شیمیایی و شوینده از سمنان به کشورهای مختلف بیش از ۵۶ میلیون دلار ارزآوری را برای کشور به همراه داشت با توجه به نقش صادرات در پیش برد رونق اقتصادی مسئولان مربوط باید برای حمایت از تولیدکننده تدابیر لازم را پیش‌بینی کنند.

همتیان در ادامه تصریح کرد: برای افزایش تولید و فراهم شدن زمینه صادرات کالا در استان همراهی بانک ها با تولیدکنندگان نیز امری الزامی است که با مهلت شش‌ماهه تا یک ساله برای بازپرداخت تسهیلات به رشد اقتصادی استان می توانند کمک کنند.

وی افزود: مشکلات پیش رو تولیدکنندگان تنها به مباحث بانکی مربوط نمی‌شود بلکه گران بودن هزینه‌های حمل‌ونقل کالا به درگاه‌های صادراتی مرزی نیز یکی دیگر از مشکلات این بخش محسوب می‌شود که باید با تشکیل اتاق‌های فکر در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ کرد تا با توجه به آن شاهد افزایش صادرات و رونق اقتصادی در استان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار