در کارخانه قند یاسوج ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم امرار معاش می‌کنند و ۶۷ کارگر این کارخانه سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند و گفته می‌شوند برخی از آنها در آستانه اخراج هستند.
کد خبر: ۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 29 June 2015
یکی از سایت های محلی صحبت هایی مبنی بر احتمال تعطیلی کارخانه قند یاسوج می نماید حال این موضوع چقدر واقعیت دارد معلوم نیست اما دلایل وشواهدی که این سایت محلی عنوان می کند در خور تامل است.
کبنا نوشته بر اساس خبرهای رسیده و گفت‌وگوی برخی از کارگران کارخانه قند یاسوج غبار تعطیلی بر سر و روی این کارخانه خواهد نشست و قراردادهای کارخانه قند یاسوج با کشاورزان چغندرکار در حال لغو شدن است.

در کارخانه قند یاسوج ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم امرار معاش می‌کنند و ۶۷ کارگر این کارخانه سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند و گفته می‌شوند برخی از آنها در آستانه اخراج هستند.

karkhanh.ghand.ostandar (8)

برخی از مطلعین این اتفاق را به مدیریت فعلی کارخانه قند یاسوج ربط می‌دهند و گفته می‌شود مدیر جدید دست به استخدام‌های جدید زد و سفارشاتی را هم در این خصوص پذیرفته است و بار مالی بر دوش کارخانه گذاشته است. از طرفی جا به جایی مدیران متخصص و ماهر در این کارخانه و استفاده از نیروهای تازه‌ کار یکی دیگر از اقدامات اشتباه مدیر فعلی کارخانه قند یاسوج است.

بنابر این گزارش خرید چغندر قند به ارزش ۸ میلیارد تومان با قیمتی بالاتر از سایر کارخانجات و کرایه حمل بیشتر از دیگر اقداماتی بود که کارخانه قند یاسوج را متحمل زیان کرده است و عدم استفاده از کارشناسان فنی نیز عامل شکستن کمر کارخانه قند یاسوج شده است.

به گزارش کبنانیوز، اقساط تسهیلات کارخانه قند یاسوج به عقب افتاده است و بانک عامل نیز از این وضعیت ناراضی است.

و سیاست‌کاری و دخالت سیاسیون شاید یکی دیگر از عوامل موفق نبودن کارخانه قند یاسوج می‌باشد.

کارگران کارخانه قند یاسوج خواستار جوابگویی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

حسین روحانی قائم مقام کارخانه قند یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز، اظهار کرد: به علت عدم وجود مواد اولیه و چونکه دولت واردات شکر خام را جهت تصفیه به شکر سفید ممنوع کرده است

وی افزود: لذا به دستور بانک تجارت به عنوان سهامدار تا اینکه شکر وارد شود برخی از نیروی انسانی کارخانه قند یاسوج را تعدیل کردیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار