معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت : در 9 ماهه امسال در حوزه مبارزه با کالای قاچاق بالغ بر 18 هزار مورد بازرسی صورت گرفته است و برای 465 واحد صنفی پرونده تعزیراتی تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.
کد خبر: ۵۴۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 08 January 2018

به گزارش تابناک تبریز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، اسماعیل عطاپور با بیان لزوم برخورد با پدیده قاچاق در مبادی ورودی و مرزهای کشور اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و عرصه را برای عرضه‌کنندگان و فروشندگان کالای قاچاق تنگ می‌کند.

وی ادامه داد : در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد بازرسی 29 درصد و از لحاظ ارزش ریالی 21 درصد رشد را شاهد بودیم.

عطاپور عمده گروه کالاهای کشف شده در این مدت را لوازم خانگی، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و سیگار اعلام کرد.

عطاپور فرهنگ‌سازی و ترغیب و تشویق به مصرف کالاها و تولیدات داخلی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اولویت‌دار اتحادیه‌های صنفی استان بیان کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از قاچاق کالا، با اقدام فرهنگی می‌توان نسبت به حل و فصل برخی مشکلات مربوطه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به راهکارهای مناسبی دست یافت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کشف بیش از یک تن سیر قاچاق چینی در میدان میوه و تره‌بار مرکزی تبریز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه قاچاق محصولات کشاورزی بی‌هویت، تولیدات داخل و امنیت مردم را تهدید و بازار را آشفته می‌کند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری پلیس آگاهی استان، معاونت غذا و دارو نظارت‌های مستمری را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند و همه شهروندان می‌توانند واحدهای اقتصادی متخلف را به سامانه 124 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار