مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) روز جمعه اعلام کرد که برنامه‌هایی برای آمادگی شهروندان آمریکایی در خصوص آمادگی برای یک جنگ هسته‌ای تدوین شده است.
کد خبر: ۵۴۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 06 January 2018

به گزارش تابناک : در بیانیه این مرکز آمده است در حالی‌که احتمال یک انفجار هسته‌ای بسیار بعید است در صورت بروز چنین اتفاقی پیامدهای بسیار ویران‌کننده در پی آن رخ خواهد داد و در آن زمان فرصت بسیار کوتاهی برای انجام اقدامات محافظت‌کننده وجود خواهد داشت.

با وجود نگرانی‌ها در این مورد، برنامه‌ریزی و آمادگی برای چنین مواردی باعث کاهش میزان مرگ و میر و بیماری خواهد شد. برای مثال اغلب مردم نمی‌دانند که اسکان در یک جای مناسب برای حداقل 24 ساعت نخست پس از انفجار هسته‌ای در حفظ جان افراد و کاهش قرار گرفتن در معرض پرتوهای رادیواکتیو ضروری است.

در حالی‌که آژانس‌های فدرال ایالتی و محلی نقش مهمی در پاسخ‌های فوری در این‌باره اجرا خواهند کرد، اما آگاهی مردم در این‌باره نیز بسیار مهم خواهد بود.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که برگزاری رزمایش آمادگی در برابر تهدید هسته‌ای که به زودی اجرا خواهد شد، هیچ ارتباطی با درگیری‌های لفظی ایجاد شده میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.

هفته گذشته رهبر کره شمالی اعلام کرده بود که دکمه پرتاب تسلیحات هسته‌ای این کشور علیه آمریکا همیشه بر روی میز قرار دارد.

دونالد ترامپ در پاسخ به این تهدید اعلام کرد که دکمه پرتاب هسته‌ای تسلیحات آمریکا بزرگ‌تر و کارآمدتر است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار