رئیس کمیته امداد خمینی (ره) کشور:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:اقتصاد فعلی ما به هر شکلی که تعریف شود، عامل تولید فقر در جامعه بوده و آثار آن نیز به وضوح در کشور نمایان است.
کد خبر: ۵۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 29 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سید پرویز فتاح ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی كه در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد، بر تقویت رده های سطح و پایه ای به ویژه حوزه مشاركت های مردمی در این نهاد انقلابی و حمایتی تاكید كرد.

وی اظهار داشت:كمیته امداد امام خمینی(ره) در عملكرد ۳۶ ساله خود بسیار موفق بوده و اكنون نیز باید حوزه های مختلف آن را تقویت كنیم تا بتواند در زمینه های گوناگون موفق تر عمل کند.

فتاح با اشاره به اینكه اقدام كمیته امداد عبور نظام اسلامی از تنگناها و گذرگاه های سخت است، گفت: در این دوره جدید بایستی اقدامات و فعالیت های بزرگتر و جدی تری انجام گرفته و این نهاد انقلابی خود را با شرایط روز و اقتصادی كشور تطبیق دهد.

وی با بیان این که هدف كمیته امداد رسیدگی سریع به نیازهای مددجویان و كاهش فاصله طبقاتی در جامعه است، افزود: اگرچه دولت از كمیته امداد به خوبی حمایت می كند اما این نهاد نباید وابستگی بودجه ای به دولت داشته باشد چرا كه بار اصلی حمایت، بر دوش مردم است.

فتاح اظهار داشت: رسیدگی به مسكن مددجویان، ازدواج، تحصیل، بیمه درمان و تامین اجتماعی، اشتغال و... با تكریم انسانی مددجویان از وظایف اصلی كمیته امداد امام (ره) است.

وی با اشاره به اینكه اشتغال اساس حركت به سوی توانمندسازی مددجویان است، گفت: استانداران و مدیران بانك ها و دستگاه های اجرایی در تحقق این امر تاثیر گذار بوده به همین دلیل نیز باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که هر سال شمار مددجویانی كه از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می كنند افزایش یابد تا نیازمندان کشور به توانمندی برسند.

رییس کمیته امداد کشور با بیان اینكه عوامل متعددی در جامعه فقر را ایجاد می كنند، افزود: اقتصاد ما به هر شكلی كه تعریف شود عامل فقر تولید فقر بوده و آثار آن نیز اکنون به وضوح در جامعه نمایان است به همین دلیل باید همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، مدیریت اقتصادی سرلوحه كار مدیران قرار بگیرد.

فتاح در خصوص عملكرد خیریه ها در کشور نیز گفت: مراکز خیریه مانع اقدامات كمیته امداد نیستند اما باید حمایت و ساماندهی شوند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

رئیس كمیته امداد كشور همچنین با اشاره به انتخابات امسال افزود: كمیته امداد حق ورود و دخالت در انتخابات را ندارد و اجازه نمی دهیم از مددجویان به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده شود.

وی تاكید كرد: سیاسی ترین اقدام كمیته امداد امام خمینی(ره) رسیدگی به محرومین و نیازمندان است.

 فتاح در ادامه با اشاره به عملکرد نهاد کمیته امداد خراسان شمالی، با بیان اینكه كمیته امداد این استان در بخش های مختلف جایگاه خوبی در كشور دارد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در این استان، كمیته امداد كشور از این نهاد انقلابی در خراسان شمالی حمایت می كند.

در پایان این مراسم از زحمات امان الله حسین پور، مدیركل سابق كمیته امداد خراسان شمالی تجلیل و عباس اهرابی به عنوان مدیركل جدید كمیته امداد استان معرفی شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار