مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرانه آلودگی و تخریب محیط زیست در استان اردبیل از میانگین کشوری پایین‌تر است و این امیدواری را برای حل مشکلات و معضلات به وجود آمده بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدرضا موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مدیریت پسماند در نیر اظهار کرد: با توجه به آخرین ارزیابی‌ها وضعیت استان اردبیل در مقایسه با برخی از استان‌ها در حوزه تخریب و آلایندگی هوا و همچنین وضعیت دفع پسماندها و تقویت سلامت جامعه از بعد مولفه‌های زیست محیطی یک جایگاه مناسبی است اما نباید به آن دل خوش کنیم.

وی با بیان اینکه در این استان همچنان وضعیت جمع‌آوری و دفع پسماندها در شهرهای مختلف استان مورد انتقاد و دغدغه و نگرانی است، گفت: نه تنها در این استان سرانه تولید زباله و پسماند بالا است، بلکه هیچ روش اصولی در دفع آنها اعمال نشده و در بسیاری از شهرهای استان این کار به صورت سنتی و با یک روش نامناسب انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد:‌ در قالب جلسات مدیریت پسماند سعی و تلاشمان بر این است تا یک فرایند متفاوتی را در اصلاح شرایط کنونی به وجود آوریم تا همه شهرهای استان به سیستم مناسب دفع پسماند مجهز شوند.

موسوی به تولید و دفع انواع زباله‌ها اعم از زباله‌های شهری، بیمارستانی، کشاورزی و ویژه اشاره کرد و افزود: بارها از شهرداری‌ها خواستیم تا طرح جامعی را در این زمینه تهیه کنند تا با یک فرهنگ‌سازی مناسب تفکیک زباله از مبدا آغاز شده و در دفع بهداشتی آن اقدامات و هدف گذاری‌ها به شکل درست انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه در استان اردبیل دارای برجستگی‌های خاص محیطی، اقلیمی، طبیعی و ساختار متفاوت فرهنگی و تاریخی هستیم، بیان کرد: این استان که از جاذبه‌های متعددی برخوردار است، دارای چهار اثر ملی و مناطق تحت حفاظت و شکار ممنوع است که امیدواریم مناطق تحت حمایت از وضعیت کنونی به 10 درصد کل مساحت استان ارتقاء یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: معضلات زیست محیطی در این استان در کنار دفع غیراصولی پسماندها، ورود دام بیش از حد و مازاد بر ظرفیت چراگاه‌ها، ‌تخریب جنگل‌ها، ‌اراضی مرتعی، ‌تخریب زیستگاه‌های طبیعی، تحرک شکارچیان در نابودی نسل حیات وحش ‌و افت آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها است که اگر فکر اساسی انجام نشود آسیب‌های جدی را وارد خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار