مدیرکل گمرک استان سمنان;
به گزارش تابناک سمنان، از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 313 هزار و 940 تن کالا از گمرک استان سمنان به سایر کشورها صادرشده است.
کد خبر: ۵۴۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 31 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی سعد الدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 313 هزار و 940 تن کالا از گمرک استان سمنان به سایر کشورها صادرشده است.


وی با اشاره به ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان افزود : این حجم از کالاهای صادراتی بالغ‌بر 134 میلیون و 996 هزار دلار است و عمده کالاهای صادراتی این استان هیدروکربن سبک، شمش سرب، پودر لباس‌شویی، سود پرک (کاستیک سودا)، کابل، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف، کاشی، کولرآبی، سیمان، کرک بزی، لوله قابل‌انعطاف است.


مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه این کالاها به 45 کشور جهان ارسال می‌شود تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان صادرات کالا ازنظر وزنی 28 درصد افزایش و ازنظر ارزش دلاری 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی با اشاره به میزان واردات موقت و قطعی در این مدت تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 17 هزار و 881 تن کالا به استان سمنان واردشده است که عمده این کالاها شامل ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها، مواد اولیه کارخانه‌ها است.


سعد الدین با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای وارداتی به استان سمنان بالغ‌بر 48 میلیون و 214 هزار دلار است افزود: پنبه شانه نزده حلاجی نشده، محصولات تخت نورد شده از فولاد سیلیسیم دار، ورق فولادی، الیاف سنتتیک، هادی‌های برق، برق‌گیر محدودکننده ولتاژ و مسدودکننده افزایش ناگهانی ولتاژ، ماشین‌های برداشت از سطح هر نوع مواد توسط لیزر، کائوچوی اتیلن پروپیلن، اجزاء قطعات ترانسفورماتور، ماشین‌های شستن سفید کردن یا رنگ کردن از دیگر کالاهای وارداتی مهم به استان سمنان است.


وی ابراز داشت: کالاهای وارداتی به استان سمنان از 22 کشور جهان به گمرک استان سمنان واردشده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش دلاری 44 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


افزایش درآمد گمرک استان سمنان


مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه درآمد این نهاد نسبت به سال گذشته بالغ‌بر 144 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون گمرک استان با احتساب ضمانت‌نامه‌ها مبلغ 196 هزار و 328 میلیون ریال درآمد داشته است.


وی اضافه کرد: این مبلغ شامل 58 هزار و 786 میلیون ریال مالیات بر ارزش‌افزوده و 137 هزار و 542 میلیون ریال حقوق ورودی و سایر درآمدها است.


به گفته سعدالدین در این بازه زمانی هیچ پرونده قاچاقی در اداره کل گمرک استان سمنان کشف نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار