معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران استان و کشور باشد تا دیگر هیچ بی سوادی در این جامعه نداشته باشیم.
کد خبر: ۵۴۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 30 December 2017

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به ویژگی‌های دوره سوادآموزی اظهار کرد: این دوره 400 ساعت بوده و قبولی در دوره سوادآموزی معادل کسب مدرک سوم ابتدایی است و هر فرد بی سواد با قبولی در دوره سوادآموزی 144 هزار تومان پاداش دریافت می‌کند.


وی با بیان اینکه باید مبادی بی سوادی بسته شود، ادامه داد: دلایل تولید بی سوادان در جامعه مواردی همچون کودکان بازمانده از تحصیل است که پس از 6 سالگی به مدرسه نرفتند، یکی از دلایل دیگر مهاجرت‌ها است و این در حالی است که در استان قم شاهد حضور مهاجرانی از سراسر ایران و جهان هستیم.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: برخی از دانش آموزان به دلایل مختلفی در دوره ابتدایی ترک تحصیل کردند و این افراد کم کم سواد را فراموش می‌کنند، برخی از افراد هم به دلیل معلولیت‌های جسمی و حرکتی بی سواد ماندند.


وی تاکید کرد: انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران استان قم و کشور باشد تا دیگر هیچ بی سوادی در این جامعه نداشته باشیم.


قاسمی نیا، فقر را یکی از دلایل بی سوادی دانست و تصریح کرد: در خانواده‌های فقیر افراد بی سواد بیشتر وجود دارند، دوره‌های آموزشی ویژه ای را برای کودکان و نوجوانان 10 تا 20 سال بی سواد برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی تلاش دارند که هیچ کودکی به دلیل فقر ترک تحصیل نکند، خاطرنشان کرد: تمام افراد دغدغه مند باید در آموزش افراد بی سواد در استان قم مشارکت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار