هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد؛
افرادی که اطلاعات بانکی خود را فاش می‌کنند در معرض کلاهبرداری مالی از هکر‌ها هستند.
کد خبر: ۵۴۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 28 December 2017

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس پلیس فتای استان گفت: در یکی از جدیدترین شگرد‌های مجرمانه ارسال ایمیل‌های جعلی به این صورت عمل می‌شود که ابتدا هکر پس از شناسایی سوژه خود، از وی می‌خواهد که اطلاعات بانکی خود را ارسال کند.

سرگرد روح الله شهبازی پور افزود: در این روش کلاهبردار با ایمیلی شبیه به نام یکی از بانک‌ها که کاربر در آن حساب بانکی دارد پیامی به قربانی ارسال می‌کند و از او خواسته می‌شود به لینک موجود در ایمیل مراجعه و اطلاعات بانکی خود را به روزرسانی کند.

وی ادامه داد: در پرونده‌های جرایم سایبری متاسفانه افرادی هستند که فریب این کلاهبرداران را خورده و اطلاعات حساس بانکی خود اعم از رمز دوم و CVV۲ را در اختیار هکر قرار داده و مورد کلاهبرداری مالی قرار گرفته اند.  

رئیس پلیس فتا استان گفت: یکی دیگر از شگرد‌های سودجویان، سوء استفاده از احساسات و عواطف کاربران بوده که در این راستا با عناوین مختلف از جمله؛ کمک مالی به نیازمندان، اقدام به گرفتن وجه از شهروندان می‌کنند.  

وی ادامه داد: مراقب باشید هنگام استفاده از فضای مجازی، از اصالت صفحات، مطمئن شوید و با توجه به اینکه احراز هویت اشخاص در این فضا برای عموم میسر نیست، از اطمینان نابجا به افراد خودداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار