فرماندار دامغان؛
به گزارش تابناک سمنان، نخستین نیروگاه خورشیدی استان سمنان ‌در دامغان آماده ی بهره برداری است.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 27 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان گفت: احداث نیروگاه خورشیدی مهم‌ترین گام برای کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های برق و آب و است.


وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در حوزه بهره‌گیری از انرژی خورشید افزود: بیشترین روزهای سال در استان سمنان آفتابی است و این مهم بهترین ظرفیت برای تأسیس نیروگاه خورشیدی  است.


فرماندار دامغان با اشاره به اینکه امروز استفاده از مزیت‌های نسبی لازمه تحقق توسعه متوازن در کشور است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های ویژه نهفته در استان سمنان برای توسعه متوازن استفاده کرد.


مجد با بیان اینکه نخستین نیروگاه خورشیدی استان سمنان در دامغان آماده بهره‌برداری است افزود: این نیروگاه با ظرفیت یک هزار و 313 مگاوات از سوی یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری آلمان راه‌اندازی شده است.


وی با تأکید بر اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری 100 درصد خارجی از سوی شرکت آلمان ساخته‌شده است اظهار داشت: این پروژه در خردادماه امسال موفق به دریافت مجوز و ظرف کمتر از 4 ماه در پاییز سال 96 توانست نیروگاه یک هزار و 313 مگاواتی خورشیدی را در شهرستان دامغان وارد مدار تولید برق کند.


فرماندار دامغان بابیان اینکه این پروژه در آینده نزدیک با حضور استاندار سمنان بهره‌برداری رسمی می شود افزود: در حال حاضر شرکت مذبور در حال برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه نیروگاه تا ظرفیت 5 مگاوات است که این موضوع در شهرستان و استان در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار