در گروه سنی ۶ سال و بالاتر‎‎؛
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: اوایل انقلاب در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۵۰ درصد مردم قم باسواد بودند که این آمار امسال به ۹۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 26 December 2017

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۰ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۴ هزار بی‌سواد در قم وجود داشت که این میزان طبق جدیدترین آمار در سال ۹۵، به ۳۳ هزار بی‌سواد رسیده است.به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۰ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۴ هزار بی‌سواد در قم وجود داشت که این میزان طبق جدیدترین آمار در سال ۹۵، به ۳۳ هزار بی‌سواد رسیده است.


وی بیان داشت: سال ۵۷ و در اوایل انقلاب در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۵۰ درصد مردم قم باسواد بودند این تعداد امسال به ۹۰ درصد رسیده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز ۹۷ درصد مردم قم باسواد هستند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم عنوان کرد: ابتدای انقلاب ۳۴ درصد زنان شهری باسواد بودند که این میزان به ۸۷ درصد رسیده است و در میان مردان نیز ۶۴ درصد باسواد بودند که به ۹۳ درصد ارتقا یافت.


وی ابراز داشت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور بی‌سواد هستند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر در قم سکونت دارند.


حجت الاسلام قاسمی‌نیا تصریح کرد: تعداد بی‌سواد و کم سواد ۶ تا ۹ سال در قم ۴۰۷۲ نفر است و این میزان در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۲۹۹ هزار نفر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار