مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت های گردشگری و بوم گردی در روستاهای غرب استان گفت: تسهیلات خوبی برای اشتغال زایی در روستاها پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۴۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 26 December 2017
به گزارش تابناک : حسن اصغریان رستمی صبح سه شنبه در نشست شوراها و دهیاران که در فرمانداری رامسر برگزار شد، با اشاره به خدمات انجام‌شده در دورترین نقاط روستایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر شناسایی ظرفیت‌های روستاها توسط شوراها و دهیاران تأکید کرد و بهره‌گیری از آن را یکی از راههای توسعه روستایی دانست.
 
اصغریان رستمی بابیان اینکه همه موظف به حفظ آرمانهای نظام اسلامی هستیم، افزود: قانون محوری و قانون مداری دو شاخصه مهمی است که شوراها و دهیاران باید بر اساس آن کار کنند و اصل صداقت و سلامت در کار را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
 
 وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و بوم گردی در روستاهای غرب مازندران، اظهار داشت: تسهیلات خوبی برای اشتغال‌زایی در روستاها پیش‌بینی‌شده و تثبیت سکونتگاه‌های روستایی در مازندران بسیار مهم است.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران بابیان اینکه ایجاد اشتغال مولد و رونق اقتصادی در روستاها هدف کاری شوراها و دهیاران باشد، اضافه کرد: توزیع اعتبارات در روستاهای مازندران بر اساس شاخصه‌هایی انجام می‌شود که در حال کارکردن برروی آن‌ها هستیم.
 
رستمی موضوع پسماند و تفکیک زباله در روستاها را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های آموزشی برای شوراها و دهیاران در دستور کارداریم.
 
وی ساماندهی ماشین‌آلات دهیاری‌ها را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و گفت: موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی مانند طلاق و اعتیاد و.. را بسیار پراهمیت بوده و باید شوراها و دهیاران در روستاها به این مقوله‌ها توجه ویژه داشته باشند.
 
اصغریان رستمی بر جدی گرفتن مدیریت بحران و ترویج بیمه روستایی و عشایری توسط دهیاران تأکید کرد و خاطرنشان کرد: امنیت شغلی دهیاران در زمره دغدغه‌های اصلی ماست در عین حال تا ۱۵ بهمن‌ماه دفترچه اخذ عوارض باید به تصویب شوراهای اسلامی برسد.
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار