فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ومراتع بابیان اینکه به دنبال افزایش مشارکت عمومی برای حفاظت عرصه‌های ‏طبیعی هستیم، گفت:ایستگاه‌های بازرسی سمنان برای مبارزه با قاچاق تاغ بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 25 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ قاسم سبز علی پیش از ظهر دوشنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان به میزبانی سالن جلسات این سازمان بابیان اینکه با توجه به اهمیت گیاه تاغ با معضل قاچاق این چوب در شهرهای کویری به‌ویژه سمنان مواجه هستیم، ابراز داشت: به‌منظور کاهش حجم قاچاق چوب تاغ افزایش ایستگاه‌های بازرسی و نیروی انسانی در دستور کار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار دارد.

سرهنگ قاسم سبز علی فرمانده یگان های حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور

وی یکی از دغدغه‌های اساسی سازمان جنگل‌ها و مراتع را کاهش پوشش گیاهی برشمرد و افزود: ارائه طرح‌های پایدار و همچنین سامان‌دهی کشت گیاهان دارویی و افزایش پوشش گیاهی در چهارچوب برنامه‌های مختلف و طرح‌های جنگلانه ازجمله برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه افزایش مشارکت مردمی موجب حفاظت، توسعه و بهره‌برداری پایدار می‌شود، ابراز داشت: با نگاه دولتی در اجرای طرح‌های حفاظت از مراتع نمی‌توان چندان موفق عمل کرد لذا این مهم می‌طلبد تا مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه بیشتر شود.

سبز علی در ادامه تصریح کرد: بیشترین عامل تخریب مراتع کشور را عوامل انسانی به شمار می‌رود که اگر می‌خواهیم پوشش گیاهی احیا و سامان‌دهی  شود باید از نگاه دولتی هرز و به‌سوی جلب مشارکت مردمی متمرکز شویم.

در این مراسم از زحمات فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قدردانی و علیرضا ابوطالبی به‌عنوان فرمانده یگان این سازمان منصوب شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار