جوابیه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جوابیه‌ای تاکید کرد: دیون موجود در فرایند عمرانی این دستگاه کاملاً قانونمند می‌باشد و دیونی که دارای شمول قانونی از جمله قرارداد و صورت وضعیت می‌باشد طبق برنامه‌ریزی اعتباری پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 23 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- این رسانه در راستای تنویر افکار عمومی هر هفته عملکرد یک دستگاه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت تمام مواردی که در این مدت به آن رسیده است را با عالی‌ترین مقام آن دستگاه در میان می‌گذارد و پاسخ‌های ایشان را در انتهای همان گزارش درج می‌کند. میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستگاهی بود که هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا خبری با تیتر "بدهکاری میراث فرهنگی به پیمانکاران" منتشر کرد؛ در پی انتشار همین خبر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوابیه‌ای صادر کرده است که آن را با هم می‌خوانیم؛

*موضوع : ارسال جوابیه
با سلام و احترام؛
با عنایت به خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری فارس استان با عنوان "بدهکاری میراث فرهنگی به پیمانکاران"در تاریخ 25/9/96، ضروری است توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی در این خصوص ارائه گردد:
در خصوص مطالبات پیمانکاران از این اداره کل معروض می‌دارد با توجه به تعدّد بناهای تاریخی در معرض خطر و کمبود اعتبارات تعمیر و مرمت آثار تاریخی و همچنین عدم تخصیص 100% اعتبارات پیش‌بینی شده طی سنوات گذشته اعتبارات ملی و استانی در برخی پروژه‌های مرمتی و عمرانی این اداره کل، مقداری دیون دارای شمول قانونی وجود دارد که در کلیه سازمان‌ها امری بدیهی است.
از مهمترین نکات قابل تأمل عدم وجود هرگونه بدهی خارج از شمول قانونی و بدون قرارداد در چهارساله دولت تدبیر و امید (در دوره تصدی اینجانب) در این اداره کل می‌باشد که کلیه دیون تماماً در چارچوب ضوابط و قوانین و اعتبارات تخصیص یافته از سازمان مرکزی (اعتبارات ابلاغی) و اعتبارات استانی برنامه‌ریزی و به محض تخصیص اعتبار طی سال جاری پرداخت دیون طبق اولویت انجام خواهد شد.
همچنین کلیه واگذاری پروژه‌های عمرانی، استعلام بها، مناقصات و مزایدات اداره کل توسط کارپرداز و با هماهنگی ذیحساب محترم اداره کل از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا از طریق برگزاری فرایند استعلام طبق قانون مناقصات عمومی انجام شده است و هیچ کدام از مناقصات و استعلام‌ها به صورت سلیقه‌ای انجام نشده است و مدارک و مستندات در دبیرخانه اداره کل موجود می‌باشد.
ضمناً استان چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 4700 اثر شناسایی شده و بیش از 680 اثر ثبتی می‌باشد که سالانه بیش از 80 تا 100 پروژه عمرانی در این سازمان پیگیری می‌شود و هرساله برخی از آنها نیز به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین اغلب پروژه‌های مرمتی نیز جزء پروژه‌هایی می‌باشند که نیاز به مرمت‌های رفع خطر و اضطراری می‌باشند.
بنابراین در پایان اعلام می‌دارد دیون موجود در فرایند عمرانی این دستگاه کاملاً قانونمند می‌باشد و دیونی که دارای شمول قانونی از جمله قرارداد و صورت وضعیت می‌باشد طبق برنامه‌ریزی اعتباری پرداخت خواهد شد که تاکنون نیز این چنین بوده است و اغلب پروژه‌های دارای پرداخت ، تقریباً 60 تا 70 درصد از قرارداد انجام شده است. ضمناً در خصوص پروژه‌هایی که شمول و مستندات قانونی از قبیل قرارداد، صورت وضعیت، دستور کار و ... ندارند طبق شرایط عمومی پیمان، از نظر این اداره کل تخلف محسوب شده و قابل پرداخت نخواهد بود و می‌بایست پیمانکار از طریق مراجع ذیربط موضوع را پیگیری نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار