رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات 125 همدان با دوشنبه 17 آذر را با انجام 9 عملیات از جمله 2 عملیات حساس و سنگین آتش سوزی مرکز شارژ مخازن گاز مایع (lpg )و آتش سوزی کارخانه کارتن سازی در شهرک صنعتی بهاران پشت سر گداشتند.
کد خبر: ۵۴۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 23 December 2017
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات 125 همدان با دوشنبه 17 آذر را با انجام 9 عملیات از جمله 2 عملیات حساس و سنگین آتش سوزی مرکز شارژ مخازن گاز مایع (lpg )و آتش سوزی کارخانه کارتن سازی در شهرک صنعتی بهاران پشت سر گداشتند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان محمد رضا بیاناتی در این باره گفت: ساعت11و 57دقیقه دوشنبه 27 آذر  سامانه 125 همدان گزارشی از آتش سوزی در یک مرکز شارژمخازن گاز مایع  دریافت کرد. 

وی افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله 5 گروه عملیاتی و 2 گروه پشتیبانی  از ایستگاه های 11،12،16 و 18 به نشانی اعلام شده در بلوار مطهری روبروی باغ بهشت اعزام شدند و اولین اکیپ کمتر از 4 دقیقه بعد به  محل حادثه رسید. 

بیاناتی تصریح کرد: آتش نشانان پس ازبررسی اولیه و مشاهده شعله های آتش که از درون کانکس شارژ گاز مایع زبانه می کشید و تمام محیط پیرامون آن ازجمله تعدادی خودرو فرسوده و موتورسیکلت را در بر گرفته بود عملیات اطفاء را آغاز کردند.  

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: بارسیدن گروه های بعدی آتش نشانان به محل حادثه عملیات با سرعت بیشتری پیگیری شد و آتش نشانان با جانفشانی و سرعت عمل سیلندرهای مشتعل و در آستانه انفجار را به فضای باز منتقل کردند. 

وی افزود آتش نشانان پس از مهار آتش سوزی در همان دقایق اولیه اقدام به لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه نمودند و پس از رفع خطر کامل ضمن ارایه هشدارها و توصیه های لازم جهت ادامه خدمت رسانی به ایستگاه های خود مراجعه نمودند. 

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه در این عملیات 1 ساعته  22 آتش نشان در 7 گروه عملیاتی و پشتیبانی حضور داشتند خاطرنشان کرد :دونفر از آتش نشانان در حادثه دچار مصدومیت خفیف شدند و متصدی کارگاه نیز به دلیل مصدومیت به مراکز درمانی منتقل گردید.

مهارآتش سوزی کارخانه تولید کارتن

وی افزود در ساعت 20 و 51 دقیقه دوشنبه  سامانه 125 همدان گزارشی از وقوع آتش سوزی گسترده در کارخانه کارتن سازی واقع در شهرک صنعتی بهاران و درخواست کمک از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان دریافت کرد.

بیاناتی اظهار کرد بادریافت این گزارش و پس از هماهنگی با مدیریت بحران استان بلافاصله دو گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه پشتیبانی از ایستگاه 12همراه با فرمانده عملیات ایستگاه مرکزی به نشانی اعلام شده در جاده کرمانشاه شهرک صنعتی بهاران اعزام شدند.

وی تصریح کرد آتش نشانان با حضور در صحنه حادثه و مشاهده وضعیت آتش سوزی با اتخاذ استراتژی مناسب و سازماندهی گروه های آتش نشانی شهرک صنعتی وشهرهای  بهار و مریانج که از قبل در صحنه حادثه حضور داشتند عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به گستردگی آتش سوزی و حجم بالای مواد سوختنی که عملیات اطفا را با دشواری مواجه کرده بود افزود: آتش نشانان ازبا استفاده از تمام امکانات و تجهیزات موجود از سه جهت به سمت آتش هجوم بردند.

وی افزود:با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر آتش نشانان این آتش سوزی گسترده که یک سوله هزارمتری را در برگرفته بود پس از 2 و نیم ساعت مهار و از گسترش و سرایت آن به سایر قسمتهای کارخانه و بروز خسارات سنگین جلوگیری شد.

محمدرضا بیاناتی گفت آتش نشانان پس از ایمن سازی و رفع کامل خطر و ارایه توصیه ها و هشدارهای لازم با مالکان کارخانه برای ادامه خدمت رسانی به ایستگاه های خود مراجعت کردند.

به گزارش روابط عموی سازمان آتش نشانی و خدمات  ایمنی همدان روز بیست و هفتم آذر ماه شهروندان 390  بار با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد تماس 9 مورد منجر به عملیات گردیده، 41 تماس جهت مشاوره و راهنمایی، 50 تماس اشتباه و متاسفانه 290 مورد ایجاد مزاحمت بوده است. 

عملیات های انجام شده در این تاریخ 6 مورد آتش سوزی شامل حریق منزل در مزدآگینه، حریق کارگاه شارژ کپسول LPG در بلوار مطهری، حریق کارگاه تولید کارتن تخم مرغ در شهرک صنعتی بهاران، حریق لاستیک در میدان سپاه، واژگونی و حریق خودرو در بلوار نجفی و حریق مراتع و پوشش گیاهی در متخصصین بوده است. 

همچنین 2 مورد عملیات امداد و نجات شامل نجات افراد محبوس شده در منزل در شهرک فرهنگیان و رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اشیاء زینتی در محل ایستگاه مرکزی توسط آتش نشانان به انجام رسید. همچنین تنها عملیات احتیاط حریق نیز بعلت بصدا درآمدن آژیر اعلام حریق بانک به انجام رسید. لازم به ذکر است تعداد 2 نفر نجات یافته طی عملیاتهای مذکور گزارش گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار