خادم قرارگاه امام رضایی‌ها گفت: این قرارگاه از روز نخست زلزله به‌وسیله تیم‌های خبره به شناسایی مناطق پرداخته و کمک‌های مردمی را بین آن‌ها توزیع می‌کند.
کد خبر: ۵۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 20 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس،مسعود حسینی  اظهار داشت: در پی زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه، تخریب در روستاها بسیار بالا بود.خادم قرارگاه امام رضایی‌ها افزود: تمامی نیروهای مستقر در این قرارگاه از نیروهای مردمی از سراسر کشور بودند که هریک تخصص های مختلفی داشتند.

وی که خود از اعضای موسسه خیریه خشت‌های مهربانی استان کرمانشاه معرفی کرد، ادامه داد: حاج‌حسین یکتا که مسؤولیت این قرارگاه را بر عهده دارد از روز نخست حادثه فعالیت در شهر عراق و مواکب موجود را پس از اربعین حسینی(ع) تعطیل و به کرمانشاه آمد و کار شروع شد.

به گفته حسینی، قرارگاه امام رضایی‌ها در کنار امدادهای دیگر از جمله توزیع چادر، پتو، کنسرو و دیگر اقلام، آشپزخانه مستقر در آستان قدس رضوی که در کشور عراق بود با انتقال به شهر قصرشیرین روزانه بیش از 30 هزار پرس غذای گرم را در منطقه توزیع می‌کند.

عضو موسسه خیریه خشت‌های مهربانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت هزاران نفر از نیروهای جهادی در این قرارگاه به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی بودند، افزود: مردم ایران حقیقتا در این حادثه سنگ‌تمام گذاشتند و حرکتی عظیم از همدوستی و انسان‌دوستی خود اعم از اهل‌تسنن‌، تشیع و اهل حق را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به انجام موج‌های کنارتم هموطن و دوباره زندگی و حضور بسیاری از خیرین کشور در منطقه که توسط این قرارگاه برگزار شد، گفت: انجام کارهای روانشناسی‌، اعزام تیم‌های 

پزشکی‌، اعزام طلاب و روحانیون دینی‌، برنامه‌های تربیتی کودک و نوجوان‌، دعوت از هنرمندان‌، ورزشکاران و تیم ملی فوتبال منتخب جام جهانی 98 و پیشکسوتان‌، مداحان، شعرا و سخنرانان در منطقه در کنار امور امدادی دیگر از جمله مهمترین فعالیت‌های این قرارگاه بود.

حسینی به تهیه و توزیع بیش از 30 تن میوه‌، نبات و شکلات در قالب 20 کامیون در بین مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: این اقدام در ایام هفته وحدت صورت پذیرفت و برای توجه به سلامت جسمی مردم این منطقه میوه به‌عنوان یکی از اقلام سبد غذایی مردم گنجانده و در قالب کاروان‌های حامل توزیع شد.

وی گفت: فازهای بعدی در نظر گرفته شده و در حال حاضر روزانه چندین کانکس اعم از اسکان و سرویس بهداشتی در این قرارگاه ساخت و توزیع می‌شود و در کنار این فعالیت چندین هزار لیتر سوخت نفت روزانه به‌منظور گرمایش مردم در منطقه توزیع می‌شود.

حسینی در پایان ضمن تشکر از زحمات شبانه‌روزی حاج حسین یکتا، افزود: این قرارگاه برنامه‌های ویژه‌ای برای مردم در شب یلدا در نظر دارد و تا هر زمان که نیاز باشد در کنار مردم غیور منطقه خواهیم بود و علاقمندان می‌توانند برای هرگونه ارتباط و کمک با این قرارگاه با سامانه پیامک 30008885 در ارتباط باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار