شهردار آبیک:
شهردار آبیک گفت: با توجه به سیاست‌های دولتی قانون ارزش‌افزوده که تصویب شد مقرر شد 50 درصد به شهرداری‌ها و 50 درصد به دولت اختصاص یابد که در حال حاضر کمتر از 30 درصد به شهرداری آبیک اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۴۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 19 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا آگشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: پیگیر جذب سرمایه‌گذاران در شهر آبیک هستیم تا با تحقق این مهم، پروژه‌های مشارکتی تعریف و در این شهر به اجرا درآید.

وی افزود: برای احداث پارک جنگلی 86 هکتاری در تپه‌های شرقی شهر آبیک از طریق دانشگاه تهران پیگیر هستیم تا مطالعات اولیه آن انجام شود که مطالعات آب و خاک این پروژه از طریق دانشگاه تهران در حال انجام است.

شهردار آبیک با اشاره به ضرورت توسعه عدالت‌محور در محله‌های این شهر ادامه داد: سرانه فضای سبز آبیک 8.2 مترمربع است که باید مقرون به استانداردها باشد اما پراکنش این موضوع مهم است و محله‌های این شهر باید از استانداردهای فضای سبز بهره‌مند شوند.

آگشته اضافه کرد: ساخت المان‌های شهری، اصلاح و ساماندهی فضاهای سبز، اصلاح ورودی‌ها، پل رو گذر و زیرگذر و مذاکره با مسؤولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین تا رسیدن به نتیجه مطلوب، اصلاح ساختار هندسی تقاطع‌ها، پیش‌بینی سرانه‌های خدمات شهری در حوزه شهری و تدبیر برای فضاهای آموزشی و بهداشت و درمان مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شهری امن، شاداب، سرزنده و بالابردن کیفیت زندگی شهری  برای مردمان خوب آبیک بالاترین رسالت در حوزه شهری است.

شهردار آبیک اذعان کرد: مهم‌ترین عامل کمک‌کننده به رشد شهرها باور و هویت و توسعه آن شهر است که معرفی این مسائل نقش رسانه است.

آگشته افزود: برای اجرای میدان در ورودی شهرک بعثت 20 روز است که معطل جابه جایی لوله گاز موجود در این مسیر از سوی شرکت گاز شهرستان آبیک هستیم که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

این مسؤول با اشاره به وضعیت گلزار شهدای شهر آبیک ادامه داد: اصلاح ساختار کالبدی گلزار شهدا در حال انجام بوده و به زودی آغاز می‌شود.

شهردار آبیک اضافه کرد: پیگیر شهر هوشمند و استفاده مردم از وایفای وایرلس در فضاها و پارک‌های شهری هستیم تا مردم و کارکنان ادارات بتوانند از آن استفاده کنند.

آگشته خاطرنشان کرد: با تصمیم لازم و نهایی شدن و تثبیت نظر شورای شهر آبیک در خصوص ساماندهی پنجشنبه بازار طی دو هفته آینده، این بازار ساماندهی می‌شود.

وی بیان کرد: یک حلقه چاه آب از رده خارج شده برای آبیاری فضای سبز آبیک اختصاص می‌یابد که مطالعات آب خام انجام شده و تفکیک آب خام مصوب شده و قطعی است.

شهردار آبیک افزود: تا پایان امسال یک حلقه چاه آب از رده خارج هم برای فضای سبز شهر آبیک قرار است اختصاص یابد که با اختصاص دو حلقه چاه آب، آبیاری فضای سبز این شهر رفع می‌شود.

آگشته ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولتی قانون ارزش‌افزوده که تصویب شد مقرر شد 50 درصد به شهرداری‌ها و 50 درصد به دولت اختصاص یابد که در حال حاضر کمتر از 30 درصد به شهرداری آبیک اختصاص یافته است.

این مسؤول اضافه کرد: این امر موجب شده اتفاق نامبارکی در حوزه مدیریت مالی رخ دهد و دولت به سازمان شهرداری‌ها بدهی داشته باشد که باید گفت حال شهرداری‌ها خوب نیست.

شهردار آبیک با بیان اینکه میزان ارزش‌افزوده پرداختی به شهر آبیک طی امسال 70 میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی مردم هم موجب شده پرداخت عوارض‌های محلی به شدت کاهش یابد.

آگشته افزود: طراحی و ساخت اتصال جاده سلامت به داخل شهر آبیک در حال انجام بوده و پارک بانوان و بلوار هفت تیر تا 22 بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار کالبد فضای میانی شهرک بعثت آبیک دو ماه بوده که آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار