معاون اشتغال کمیته امداد استان قم خبر داد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان قم از تولید 351 تخته فرش طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش تولیدات حدود 20 میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۷ 27 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان قم، محمود تلخابی با اشاره به فرایند تولید فرش در کمیته امداد قم اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعداد سنجی و مشاوره شغلی به صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش برای طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند.

وی گفت: در این مرحله ضمن انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده، دار قالی، نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد تهیه و در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجو قرار می‌گیرد.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی قم گفت: در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به صورت منظم بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطائی، به حساب مددجو واریز می‌شود.

وی تعداد طرح جاری قالی بافی را در سال گذشته 649 طرح و تعداد فرش تولیدی را 351 تخته فرش دانست و بیان کرد: متراژ فرش تولیدی 483 متر مربع و ارزش تولیدات حدود 20 میلیارد ریال بوده است.

تلخابی با بیان اینکه کل درآمد حاصل از تولید فرش در سال گذشته حدود 15 میلیارد ریال بوده است، افزود: متوسط مواد اولیه مصرفی برای بافت یک متر مربع فرش حدود 11 میلیون ریال و درآمد حاصله از بافت یک متر مربع فرش نزدیک به 31 میلیون ریال است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار