از سوی شرکت تعاونی تولید رحمت‌آباد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان قزوین گفت: توسعه کشت زعفران با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار توسط شرکت تعاونی تولید رحمت‌آباد انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 02 December 2017
مصطفی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به برداشت زعفران توسط شرکت تعاونی تولید روستایی رحمت‌آباد از توابع شهرستان بویین‌زهرا اظهار داشت:  توسعه کشت زعفران با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار از طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی بر تجمیع توانایی‌های پراکنده و ایجاد روحیه همکاری و مشارکت در کار و تولید راندمان آبیاری و افزایش عملکرد تأکید کرد و افزود: مزرعه زعفران در سال نخست محصول قابل توجهی نمی‌دهد و فقط تعدادی از غده‌هایی که درشت بوده و ذخیره غذایی کافی داشته است، گل داده و تولید محصول می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان قزوین با بیان اینکه کشت زعفران در استان طی تابستان آغاز می‌شود، اعلام کرد: برداشت این گیاه اواخر آبان ماه به مدت سه هفته تا یک ماه ادامه دارد که معمولاً به صورت دستی انجام شده و پس از عملیات خشک و خنک کردن، زعفران در شرایط مناسبی قرار داده می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: محصول زعفران، گونه‌ای مقاوم به کم آبی با توجیه اقتصادی بالا بوده به نحوی که پیاز این گل، قابلیت هفت بار گل‌دهی متناوب دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار