خطيب نماز جمعه اهواز در خطبه​هاي اين هفته ضمن دعوت همگان به تقواي الهي، گفت: تقواي الهي سعادت دنيا و آخرت را به همراه دارد و اجتناب از گناهان و انجام واجبات الهي از اهداف جامعه اسلامي است.
کد خبر: ۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 26 June 2015
آيت​الله سيدمحمدعلي موسوي​جزايري با اشاره به فضايل ماه مبارك رمضان، اظهاركرد: روزها، شب​ها و ساعات اين ماه از بهترين ايام است و بايد از فرصتي كه اكنون در اختيار ما است بهره​ ببريم و اين فرصت را غنيمت بشماريم. ماه رمضان ماه توبه، توسل و تقرب به خداوند و ماه نزديك شدن به خداوند و محمد (ص) و آل محمد (ص) است.
 
امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به دعايي از صحيفه سجاديه كه در آن امام سجاد (ع) به ماه مبارك رمضان سلام مي​كنند، عنوان​كرد: اين موضوع نشان از درك امام از اين ماه با عظمت دارد.
 
آيت​الله موسوي​جزايري همچنين با اشاره به بركات ماه مبارك رمضان در بيانات نوراني خاتم الانبياء، گفت: حضرت محمد (ص) مي​فرمايند: "كسي كه در ماه رمضان يك عمل واجب انجام دهد ثواب آن هفتاد برابر همان عمل در ماه​هاي ديگر است". همچنين ايشان فرموده​اند: "كسي كه در اين ماه بسيار بر من صلوات بفرستد خداوند ترازوي ثواب و حسنات وي را سنگين مي​كند.
 
وي ادامه​داد: در بخش ديگري از احاديث نبوي آمده است "كسي كه در اين ماه يك آيه از قرآن را تلاوت كند مانند كسي است كه در غير اين ماه كل قرآن را ختم مي​كند". پس حيف است كه اين ماه را از دست بدهيم. همچنين ايشان به ثواب بسيار آزاد كردن بردگان اشاره داشتند.
 
نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به مناسبت هفتم تيرماه، عنوان​كرد: در فاجعه اين روز آيت​الله بهشتي و 72 تن از ياران صديق امام (ره) توسط منافقين كوردل به شهادت رسيدند. اميدواريم بتوانيم ادامه​دهنده راه اين شهدا باشيم. منافقين از اعمال پليد خود سودي نبرده​اند، بلكه جنايات آن​ها باعث شد مردم با بصيرت شوند.
 
آيت​الله موسوي​جزايري به مناسبت پنجم تيرماه، روز قوه قضاييه هم اشاره و بيان​كرد: امنيت، عدالت و احقاق حق مظلوم در راس وظايف اين قوه است كه اميدوارم به آن عمل كنند.
 
وي در بخش ديگري از خطبه خود به ديدار مقام معظم رهبري با مسئولان كشور اشاره كرد و گفت: ايشان در اين ديدار ضمن اشاره به لزوم اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در كشور، بر اولويت دادن به استفاده از كالاهاي داخلي تاكيد كردند.
 
خطيب نماز جمعه اهواز خاطرنشان​كرد: رهبر معظم همچنين اشاره​اي به مذاكرات هسته​اي داشتند و عنوان كردند كه قاطعانه از تيم مذاكره كننده هسته​اي حمايت مي​كنند و در توصيه ​اي به منتقدان فرمودند كه انتقاد آسان اما عمل به آن مشكل است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار